Jump to content

Webasto Thermo 90 st - plaget med eksosstøy

Morten_L

Recommended Posts

Har en 9kw diesel vannvarmer i båten, Webasto Thermo 90 st, starter og fungerer utmerket. MEN den bråker mye, da særlig eksosen. Det er en liten lydpotte på eksosen, men likevel er det så mye lyd at det forstyrrer båtnaboer når vi ligger longside.

Har noen erfaring med å bytte til annen lydpotte eller andre tiltak for å redusere støyen?

Edit: er 38mm eksos, står i dag en liten "flat" eksospotte. Varmeren tror jeg er originalmontert fra Dufour eller importøren.

Redigert av Morten_L (see edit history)

Jeg hadde slik på en Eberspächer D4 luftvarmer i min forrige båt, fungerer knall som du sier. Men tror ikke den finnes til 38mm eksos. Selv om varmere er over dobbelt så kraftig er det mye lyd synes jeg. Det et nå en slik lydpotte på

Thermo-90-PRO-90-ST-glushitel-1x1-1.jpg.b1d81e22b3ebf181bcad3373cb6f1712.jpg

Selve varmeren står helt akter i båten i rommet bak akterlugarene helt nede mot vannlinjen og har ca 2 meter eksosslange med potten mot slutten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...