Morten_L Startet 1.Juli.2021 Del på Facebook Startet 1.Juli.2021 (redigert) Har en 9kw diesel vannvarmer i båten, Webasto Thermo 90 st, starter og fungerer utmerket. MEN den bråker mye, da særlig eksosen. Det er en liten lydpotte på eksosen, men likevel er det så mye lyd at det forstyrrer båtnaboer når vi ligger longside. Har noen erfaring med å bytte til annen lydpotte eller andre tiltak for å redusere støyen? Edit: er 38mm eksos, står i dag en liten "flat" eksospotte. Varmeren tror jeg er originalmontert fra Dufour eller importøren. Redigert 1.Juli.2021 av Morten_L (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 2.Juli.2021 Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Regner med disse skaffes i din dimensjon også. Funker perfekt. lydløs eksos etter montering https://seatronic.no/eksosslange-28mm-isolert-lyddemper-225cm Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 2.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Jeg hadde slik på en Eberspächer D4 luftvarmer i min forrige båt, fungerer knall som du sier. Men tror ikke den finnes til 38mm eksos. Selv om varmere er over dobbelt så kraftig er det mye lyd synes jeg. Det et nå en slik lydpotte på Selve varmeren står helt akter i båten i rommet bak akterlugarene helt nede mot vannlinjen og har ca 2 meter eksosslange med potten mot slutten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.