Fjordvinge Startet 2.Juli.2021 Del på Facebook Startet 2.Juli.2021 (redigert) Hei! Skaffet meg et kult prosjekt for et par dager siden! Den står litt klønete, men alt fra kjøp til levering ble gjort uten særlig planlegging. :) Det får man bare leve med noen dager. Det må gjøres en del med denne, en del omstøpning og oppretting samt et mulig ombygg til påhenger da bakre del av båten sank ved kai. Grunnet sykdom ble den sett lite til de siste sesongene før den ble tatt på land. Har kasta ut bensintanken samt inventar og rengjort skikkelig. Volvo innenbords med hekkaggregat var kasta ut, har tilgang på hekkaggregatet med tilhørende remedier om noen ønsker å se på dette, for alt man vet fungerer noe av det som ble demontert. Motor er kasta. En del slurvete og nær sagt elendig arbeid utført på vindskjerm, lister som ikke matcher o.l. Det er gjort et vindusbytte, plexiglass på SB sidevindu. Det virka ikke helt rett på en så fin båt. Jeg fikk denne veldig billig og den er såpas tidløs og elegant så jeg velger å forsøke meg på en gjenopplivning, det er mitt aller første båtprosjekt, så nå leser jeg alt jeg er kar om :=) Ser at noen har gjort noen sinnsykt kule ombygg av disse. Over 200 HK påhenger. Kalesje er helt skrot, har funnet et firma som skreddersyr ! Noen benkeplater og deler av gulv blir bytta ut. Har mest lyst på 4 takts motor til denne, da driftsikkerhet trumfer gøy-faktor! Denne ble anbefalt et tall mellom 75-130hk i den grad 2takt. Hva tenker man om f.eks langstammet 90HK-100HK 4t takter? Blir det for mye vekt og lite drag på denne tungvektern? Ingen i familien har racing som mål, denne vil vi ha som utfluktsbåt. Så lenge man kommer i plan er vi happy! Redigert 2.Juli.2021 av Fjordvinge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.