Bitteliten Startet 7.Juli.2021 Del på Facebook Startet 7.Juli.2021 (redigert) https://youtu.be/mEN15Z_S4kE Redigert 7.Juli.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 5:40: «Man må legge inn batteriets kapasitet for at monitoren skal vite når batteriet er fullt.» Man kan håpe at oppgitt kapasitet stemmer når man har kjøpt nytt batteri. Etterhvert som årene går, så vil dette falle. I snitt kanskje 10% pr.år sier noen. Man kan jo gjøre kapasitetsmålinger, men de aller fleste vil bare gjette hvis de i det hele tatt gidder å justere årlig for dette i monitorens instillinger. Betyr dette at slike monitorer ikke egentlig er temmelig unøyaktig for de aller fleste andre enn batterinerdene på forumer som dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Jeg reduserer kapasiteten 10% pr år. Og man må synkronisere SOC hver vår etter at batteriene ha vært frakoblet om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 (redigert) At mine batterier skulle være nede på 20% nå etter 8 år nekter jeg å tro. Jeg får ta en kapasitetstest når jeg kommer hjem etter ferien en gang. Mine batterier er aldri frakoblet om vinteren. Da tar solcellepanelene seg av vedlikeholdet. Redigert 7.Juli.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maika Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 @Lars H. Du skal redusere med 10% av den resterende kapasiteten, ikke av den totale kapasiteten. Uansett så vil jeg tro en sånn regel er altfor generell til å kunne brukes for å sette opp en batterimonitor riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.