Gammern Startet 7.Juli.2021 Del på Facebook Startet 7.Juli.2021 (redigert) Har kjøpt et Whale Aquasource ferskvannsfilter av typen som ser ut som en silikonpatron. Tenkte å ha det på sugesiden av pumpen, men etter å ha lest "how to do it" lurer jeg på om pumpen klarer hverken å suge eller trykke noe særlig gjennom dette. Det skulle skylles gjennom med "vann fra krana hjemme" i 10 min for å fjerne støv etc. fra produksjonen. Det er i praksis umulig uten å koble på hageslangen. (Max 4 bar står det på filteret) Vel, prøvde å blåse og suge gjennom , men det var vanskelig (ja, jeg har tatt av forseglingsproppene). Noen som har maken ? Og hvilken side av pumpa har dere montert og med hvilket resultat. Redigert 7.Juli.2021 av Gammern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Filteret skal på trykksiden av pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Jeg kjenner ikke til dette filteret, men generelt er det en fordel å plassere det på trykksiden. Årsaken er at i et hydraulisk system (som et system med vann er), er det relative trykkfallet på sugesiden mye større enn på trykksiden. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Oss meg står drikkevannsfilteret på sugesiden av pumpen...fabrikk montert.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.