Worry II Startet 8.Juli.2021 Del på Facebook Startet 8.Juli.2021 Jeg har aldri opplevd like kraftige hekkbølger som fra denne ferga. Håpløs manøvrering også.. Flere med innspill ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Da håper du rett, for det var perlen. Stoooore skader under så jeg. ifølge en kamerat som så på akuratt det smalt så gikk det i 15-20knop. Jeg lurer på hvor store skadene egentlig er, håper det var slutten for den båten Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Ligger på Tårnbrygga på Jomfruland nå. Det er én ferge som lager helt hårreisende bølger, selv for oss på brygga lengst bort fra fergeleiet. Aner ikke hva den heter, men det husker kraftig hver gang den fergen er innom. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 2-300m fra perlen Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Jeg kan bekrefte store bølger fra perla Idag på Stabbesta. Han kom fort inn og fikk hele flytebrygga med masse båter til å danse. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Dette er ikke ei ferge, men en hurtigbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 bellen skrev 3 minutter siden: Dette er ikke ei ferge, men en hurtigbåt. Ikke i følge Dagbladet Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Popeye70 skrev 7 minutter siden: Ligger på Tårnbrygga på Jomfruland nå. Det er én ferge som lager helt hårreisende bølger, selv for oss på brygga lengst bort fra fergeleiet. Aner ikke hva den heter, men det husker kraftig hver gang den fergen er innom. Da ligger jeg 500m sørafor deg :) den båten må være designa av satan selv, for den er brutal. Har hata den fra første gang jeg møtte den Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Jeg har ei 6 år gammel bikkje som er vokst opp med båt, når hu ser en båt og velger å løpe ned i stikkcabinen, da kommer det noe fæle greier. Denne "ferga" tror jeg for vår del har det best på land. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Worry II skrev 6 minutter siden: Ikke i følge Dagbladet I følge journalister så er også absolutt alle fiskebåter trålere. Det kan gjerne være en garntråler eller linetråler. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Jeg er ganske fast bestemt på at den verden vi lever i, ikke trenger en slik hurtigbåt til å frakte passasjerer til Jumfruland. Det er sjikkli skivebom!! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Eika skrev 29 minutter siden: Da ligger jeg 500m sørafor deg :) Liten verden. Den ferga har terrorisert oss siden vi kom i går formiddag. Jeg gråter ikke over grunnstøtingen, men håper ingen ble skadet da det skjedde. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Det var ingen som blei skadet og ifølge en som pleier å kjøre ferja, så var det vist noe kødd med autopiloten Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 (redigert) Eika skrev 10 minutter siden: ..., så var det vist noe kødd med autopiloten Den kjøper jeg ikke. Du går ikke på autopilot innepå der. Men for all del, båten og vi har det best om den blir på skjæret.. Redigert 8.Juli.2021 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Da går jeg på utsida Jomfruland denne sommeren tror jeg… Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Kanalkapteinen skrev for 1 time siden: Da går jeg på utsida Jomfruland denne sommeren tror jeg… Det er bare å holde leia det, ikke plutselig svinge 70 grader ut i leia mot noen holmer Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Ligger med lanternene på, håper ikke det kommer noen i grei fart å kjører etter lysene. Kjører man ut på styrbord for den "møtende" båten så blir det en katastrofe Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 "da går det rett i blokkene" som de sa på vhf på vestlandet en plass? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ask Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Om førre innlegg (innlegget til Ivar) sikter til då "Sleipner" gjekk på Blokso, og mange menneske omkom, meiner eg at Ivar sitt innlegg bør slettast. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 (redigert) @Ask, det var nok heller et pek mot et norsk marineskip som ikke klarte å se forskjell på et tankskip i bevegelse og en landfast terminal... Selv om tankskipet hadde AIS, var godt synlig på radar og gav beskjed på VHF Helge Ingstad sa sitatet over på VHF. Tror ikke vi har fått klarhet i hva "blokkene" betyr. Redigert 9.Juli.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
TideRace Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Denne? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Eika skrev for 9 timer siden: var det vist noe kødd med autopiloten Hvis de går for autopilot i Kragerø skjærgården så forklarer det "hensynfull" navigering. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
hanto1 Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Kan jo være styrestikke og en av solenoidene har låst seg. Har vel alltid vært "frisk" kjøring til fra Jomfruland. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Jeg kjenner ikke denne båten som gikk på. Er det båt som frakter pasasjerer til / fra Jomfruland? Har de fått den løs? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.