Jump to content

På skjær ved Jomfruland, håper det var Perlen !

Worry II

Recommended Posts

Popeye70 skrev 7 minutter siden:

Ligger på Tårnbrygga på Jomfruland nå. Det er én ferge som lager helt hårreisende bølger, selv for oss på brygga lengst bort fra fergeleiet. Aner ikke hva den heter, men det husker kraftig hver gang den fergen er innom.

Da ligger jeg 500m sørafor deg :) 

den båten må være designa av satan selv, for den er brutal. Har hata den fra første gang jeg møtte den 

@Ask, det var nok heller et pek mot et norsk marineskip som ikke klarte å se forskjell på et tankskip i bevegelse og en landfast terminal...

Selv om tankskipet hadde AIS, var godt synlig på radar og gav beskjed på VHF 

Helge Ingstad sa sitatet over på VHF. Tror ikke vi har fått klarhet i hva "blokkene" betyr. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Eika skrev for 9 timer siden:

var det vist noe kødd med autopiloten 

Hvis de går for autopilot i Kragerø skjærgården så forklarer det "hensynfull" navigering. :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...