Jump to content

Yanmar 4lh te. Kommer ikke opp på maks turtall lengre.

Kalinkamaen

Recommended Posts

Eigar av motoren som eg refererte til var i kontakt med ein turbo spesialist,han ville ikke selge ny turbo då han meinte den gamle sannsynlegvis var ok,han meinte problemet låg i høytrykks pumpa ,løysninga på turtalls svikten på denne motoren kom fra ein som hadde samme symtom på sin 4JH_TE,der justerte dei opp trykket i høytrykks pumpa og motoren virka fint,dette vart gjort for nokre år sia og motoren går som ei klokke den dag i dag,motoren eg har referert til vart justert i dag tidleg og går no som den gjore før problemet starta så får me sjå om dette held,

husky dane 85 skrev 28 minutter siden:

Eigar av motoren som eg refererte til var i kontakt med ein turbo spesialist,han ville ikke selge ny turbo då han meinte den gamle sannsynlegvis var ok,han meinte problemet låg i høytrykks pumpa ,løysninga på turtalls svikten på denne motoren kom fra ein som hadde samme symtom på sin 4JH_TE,der justerte dei opp trykket i høytrykks pumpa og motoren virka fint,dette vart gjort for nokre år sia og motoren går som ei klokke den dag i dag,motoren eg har referert til vart justert i dag tidleg og går no som den gjore før problemet starta så får me sjå om dette held,

Flott, takk for info. Skal ha dette i bakhodet. Klarer ikke å legge vekk turbo fra skallen min. Må bare få konstantert dette før jeg evt. beveger meg videre. 

husky dane 85 skrev for 1 time siden:

Interessant. Jeg har egentlig gitt opp å finne feilen på min. Prøvde med ekstern tank i dag. Samme resultat. Men bare lurer på hvem i Oslo jeg kan spørre. 4jh-dte.

På min er det ikke mulig å få montert en trykk måler uten å ommøbelere hele luftslangen. Noe jeg kommer til å gjøre på sikt. KOmmer til å bygge om til siliconslanger. Slik at jeg kan følge med på trykket om nødvendig. 

Uansett så har jeg ved fullt turtall prøvd å klemme litt på trykk slangen som går inn på motoren. Og jeg synest den kjennes utrolig slapp ut til å skulle være 2 bar. Ingen problem til å klemme den godt inn. Jeg har ingen erfaring fra tidligere, men vet at 2 bar blir ganske hardt, selv i bil dekk. 

Ny turbo er hvertfall bestilt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...