Jump to content

Yanmar 4lh te. Kommer ikke opp på maks turtall lengre.


Kalinkamaen

Recommended Posts

Eigar av motoren som eg refererte til var i kontakt med ein turbo spesialist,han ville ikke selge ny turbo då han meinte den gamle sannsynlegvis var ok,han meinte problemet låg i høytrykks pumpa ,løysninga på turtalls svikten på denne motoren kom fra ein som hadde samme symtom på sin 4JH_TE,der justerte dei opp trykket i høytrykks pumpa og motoren virka fint,dette vart gjort for nokre år sia og motoren går som ei klokke den dag i dag,motoren eg har referert til vart justert i dag tidleg og går no som den gjore før problemet starta så får me sjå om dette held,

Link to post
Share on other sites

husky dane 85 skrev 28 minutter siden:

Eigar av motoren som eg refererte til var i kontakt med ein turbo spesialist,han ville ikke selge ny turbo då han meinte den gamle sannsynlegvis var ok,han meinte problemet låg i høytrykks pumpa ,løysninga på turtalls svikten på denne motoren kom fra ein som hadde samme symtom på sin 4JH_TE,der justerte dei opp trykket i høytrykks pumpa og motoren virka fint,dette vart gjort for nokre år sia og motoren går som ei klokke den dag i dag,motoren eg har referert til vart justert i dag tidleg og går no som den gjore før problemet starta så får me sjå om dette held,

Flott, takk for info. Skal ha dette i bakhodet. Klarer ikke å legge vekk turbo fra skallen min. Må bare få konstantert dette før jeg evt. beveger meg videre. 

Link to post
Share on other sites

husky dane 85 skrev for 1 time siden:

Eigar av motoren som eg refererte til var i kontakt med ein turbo spesialist,han ville ikke selge ny turbo då han meinte den gamle sannsynlegvis var ok,han meinte problemet låg i høytrykks pumpa ,løysninga på turtalls svikten på denne motoren kom fra ein som hadde samme symtom på sin 4JH_TE,der justerte dei opp trykket i høytrykks pumpa og motoren virka fint,dette vart gjort for nokre år sia og motoren går som ei klokke den dag i dag,motoren eg har referert til vart justert i dag tidleg og går no som den gjore før problemet starta så får me sjå om dette held,

Interessant. Jeg har egentlig gitt opp å finne feilen på min. Prøvde med ekstern tank i dag. Samme resultat. Men bare lurer på hvem i Oslo jeg kan spørre. 4jh-dte.

Link to post
Share on other sites

På min er det ikke mulig å få montert en trykk måler uten å ommøbelere hele luftslangen. Noe jeg kommer til å gjøre på sikt. KOmmer til å bygge om til siliconslanger. Slik at jeg kan følge med på trykket om nødvendig. 

 

Uansett så har jeg ved fullt turtall prøvd å klemme litt på trykk slangen som går inn på motoren. Og jeg synest den kjennes utrolig slapp ut til å skulle være 2 bar. Ingen problem til å klemme den godt inn. Jeg har ingen erfaring fra tidligere, men vet at 2 bar blir ganske hardt, selv i bil dekk. 

 

Ny turbo er hvertfall bestilt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...