Jump to content

Hva syns dere om kjøringen i denne videoen?


Gladlaxen

Recommended Posts

Dette er vel eksempel på en ting som går veldig bra helt til det plutselig ikke går bra. 

Skipper baserer seg på at han ikke vil få noe feil med utstyret, at han ikke gjør noen feil og at ingen andre er i sundet når han kommer. I det en av disse tingene ikke er oppfylt er tragedien ett faktum.

 

Her har båtførere mye å lære av piloter. En god pilot vil aldri sette seg i en situasjon der det kun en ting som hindrer en alvorlig ulykke (single point of failure). Her sørger båtføreren for det er minst tre forskjellige ting som kan føre til ulykke. Ekstremt uansvarlig.

 

Båtfører er nok veldig dyktig, og akkurat det vi ønsker om vi trenger en MTB-fører i krigssituasjon eller en ambulansebåt under utrykning. Men, som en klok mann som hadde vært i skarpe oppdrag og selv risikert livet flere ganger sa til meg en gang "det er kun i situasjoner der det står om liv og helse at det er akseptabelt risikere liv og helse, og selv da bør sannsynligeten være på din side" 

Redigert av Havelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev for 8 timer siden:

 

Man klager over støy i uthavner, lading med motor i gang, unger som leker seg med jolla, hekkbølger som velter kaffekoppen, vil "slå et slag for godt sjømannskap" . . .

 

Men sånn respektløs villmannskjøring langt inne blant skjærene synes mange er helt innafor . . ?

 

 

Litte enig i at man ikke skal ønske vondt over andre.

Her er en tråd som gikk glatt gjennom hos de fleste, grunnet påstått hensynsløs kjøring . . . 

 

 

Jeg klager ikke på musikk, vannscootere, unger som kjører joller (det er bare kult, spons ungene med 100L bensin før idretten tar de), speedbåter som bråker 

 

Men det er klaga på var hekkbølgene til perlen som er bortimot metern på sitt værste. Jeg vet godt hvem kapteinen av perlen er, jeg er ikke glad han og mannskapet gikk på, men det jeg er glad for er at vi blei kvitt hekkbølgegeneralen som kjører ruta si 9ganger om dagen som har rivd istykker pullere på båtene til folk jeg kjenner, ødelagt flere brygger innaskjærs, som er ett mareritt å møte når man han båten full av folk som ikke er så trygge på vannet. Det skal også sies at det har vært korrupsjon i bilde når den båten blei innkjøpt, husker ikke helt åssen det var, men styret stemte vel imot kjøp av båten, men sjefen sjøl kjøpte den av fetteren sin eller noe sånt fordet (google: perlen korrupsjon) så mener jeg det dukker opp endel artikler om det. Har vært i både kv, ta, vg og dagbladet

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...