Jump to content

Hvordan finne frem til greie løsninger kjøper vs selger


joelle

Recommended Posts

Jeg kjøper å selger en del. Både båter, motorer og ikke minst deler.

per dags dato så har jeg ikke funnet noen med flere possitive tilbakemldinger på finn.

 

Det jeg altid er opptatt av er ærlighet, å seriøsitet. Som virker begge veier.

 

solgte for en stund siden en knakendes fin motor, med komp på 9.8, opplyste i annonsen at deksel var fem år nyere enn motor. Å at det da var en liten åpning mellom selvstarter og deksel.

 

Ble solgt til en veldig hyggelig pris. For kjøper. Dem fortalte meg at dem har tenkt å bygge den om til ratt styring. Noe jeg var skeptisk til. Med tanke på både jobben, dele tilgang, å ikke minst kostnaden.

 

Fikk da etter tre måneder en melding på messenger om at kjøper ønsket å heve kjøpet, på grunnlag om at det ikke var orginal deksel, noe hun og skrev at jeg hadde opplyst om i annonsen.

 

Hun ringte meg i kveld. Å jeg sa da at jeg ikke kommer å være villig til å godta en heving grunnet ting jeg har opplyst om i annonsen. Men hvis hun var ærlig med meg om hvor skoa klemmer så ska vi snakke sammen. Hun holdt fast vid sin forklaring. Å sa bare at jeg hører fra henne. Da såg jeg for meg forliksråd os.

 

20 minutter etter så sto far på døra, å han var med når dem kjøpte motoren.

Han var ærlig, fortslte att grunnen at dem ikke får brukt motor er at det blir for dyrt å bygge den om til rattstyring. Heder og ærlighet setter jeg pris på.

 

Etter litt prat så var mitt forslag, dem leverer motoren til meg. Dem betaler annonse kostnadene på finn, å jeg selger motoren for dem.

 

Begge parter fornøyde.

 

sur begynnelse, grunnet at hun prøvde å være tøff. Å komme med usaklige argumenter. En god løsning etter at far var ærlig rundt hvor skoa trøkker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...