Jump to content

VP aq 271. Sterkt økende oljenivå.


Malærn

Recommended Posts

VP aq 271. Har kjørt noen små turer, men sist var den mer eksos enn vanlig. Etter en liten tur falt oljetrykk ned mot rødt på måler, fusket og stoppet. Ble tauet i havn. Ser på peilepinne at nivået er meget høyt. Oljen fremstår tynn og lukter sterkt bensin. Hvor bør jeg starte feilsøk?
 

Link to post
Share on other sites

Takk for respons. Saken er den at jeg har montert ny pumpe, så den bør være i orden. En kompis mente feil flottør nivå i forgasser kunne være årsak. ? Jeg bør vel først få oljen ut å erstatte den med ny i riktig nivå. Er det noen enkle ting jeg kan gjøre som eliminerer noe her?

Link to post
Share on other sites

Det har ingenting med forgasseren å gjøre what so ever. Det er kun bensinpumpa det kan komme bensin inn i olja. Det skal også  egentlig  være en klar overløpsslange som går opp igjen i innsuget om det er original bensinpumpe slik dette ikkje skal gå slik.

Du får demontere igjen, siden du sier du nettopp har byttet så virker  det enda meir sannsynlig feilkilde.

 

Link to post
Share on other sites

Slangen som i bilde ses øverst til venstre kommer fra filter på blokka og er bensin inn i bunnen av pumpa, den til høyre ut fra pumpa er bensin til forgasser. Den siste slangen til høyre for bensin inn er retur til eksternt filter. Slik var dette koblet tidligere. Kan noen mene noe om dette er riktig?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...