Jump to content

Mistet plutselig 30% motorkraft. Hva skjer? Yanmar 4jh-dte.


Torsen67

Recommended Posts

På turbåten fant jeg ingen rur eller annen groe ved dykking i går. Men på 12 fots jolla til sønnen var det mye rur på alle flater som ikke blir "polert" i 20 knop. Kunne skrape dem enkelt av med tommelen. Kuttet ikke huden.  Men hadde de fått et par uker på seg hadde det nok ikke vært så enkelt...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Har ved et kveldsbad sjekket på nabobåten som nesten aldri blir brukt. Der er det så og si ingenting. Sort bunnstoff som hos meg. Skjønner ikke dette. Jeg har i alle år (8 år) brukt sort selvpolerende fra Biltema. Har aldri hatt problemer. Båten har ikke en gang vært i nærheten av dette når den blir tatt opp i oktober. Skal løftes og spyles i morgen. Tar bilder..

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da blir det ikke noe løft før båten skal opp til høsten. Dette må gjøres i arbeidstiden og har for mye å gjøre på jobb. Skal se om jeg får marinaen til å ta bilder når de heiser den, da det også gjøres mens jeg er på jobb. Tror jeg må se meg etter en mer fleksibel arbeidsplass:thumbsdown::giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...