Mastiff Startet 19.Juli.2021 Del på Facebook Startet 19.Juli.2021 (redigert) Min far har en Summer Fun med en ganske ny firehesters Mercury firetakter (rundt fire år), som bare har stått lagret siden høsten 2019. Han kommer til å selge båten av mangel på bruk (barnebarn i feil alder...), og da er spørsmålet om det vil lønne seg å få tatt service på motoren med henblikk på salg. Hvis ikke, setter vi den på båten nå og kjører noen timer, og så legger vi ut båten til en normal pris. Høstpris er ikke aktuelt, for det koster absolutt ingenting å ha båten liggende og motoren stående ved hytta fram til neste vår, men det er jo fremdeles ikke august, så det går vel an å håpe på en noenlunde fornuftig pris. Men altså, bør den ha service på verksted, eller er det her mer aktuelt å tenke på kjørte timer enn på to år? Jeg kunne selvsagt spurt den lokale båtpusheren, men der vil nok svaret bli: "Ja, den må ha service for ikke å eksplodere, men vi har ikke tid før i slutten av oktober." Redigert 19.Juli.2021 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Selvfølgelig to sider av den saken. -Olja er like god, kjør på, skift til høsten. (Jeg støtter den). -Den andre er at i henhold til garanti, påkrevd service, så skal olja skiftes årlig. Siden du skal selge den, så ville jeg brukt noen hundrelapper. Bytta olja. Annonsert som velholdt, servicer fulgt, lagt den ut til topp pris. Hvis ikke du ikke bytter olje, så vil kategori to være skeptiske. Pruta. Eller ikke vert interessert. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Hadde det vært min ville jeg byttet oljer og plugger og opplyst om det i annonsen, samt evt tid siden impellerskift. Hvis dette er jobb som må settes bort ville jeg avertert den som den er, og opplyst om det i annonsen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mastiff Svart 19.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Jobben må nok settes bort. Jeg har ikke tid å bruke på den (har så vidt tid til å vedlikeholde mine egne ting...), og faren min kan det ikke. Så da blir det nok i så fall å kjøre den noen timer nå for å finne ut om den går brukbart, og så legge den ut, takk! Jeg visste ikke at garantien krevde årlig skift selv ved lite kjøring, men da lærte jeg vel noe nytt. Men de kan vel ikke kreve skift på verksted for å godkjenne garantien? Det virker for inngripende på en liten og rimelig motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.