hnrk Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Kan jeg bruke stålbørste for å fjerne rur på drevet? Hva bør jeg eventuelt bruke isteden når båten er på vannet? Quote Link to post
Steinrawr Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Jeg har noen sparkelspader i hardplast som jeg skraper av drevene med ? funker veldig bra, og skader ikke stålet. Skulle jeg brukt noe av metall, ville det nok vært en messingbørste som er vesentlig mykere enn stål. Quote Link to post
hnrk Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 1 minute ago, Steinrawr said: Jeg har noen sparkelspader i hardplast som jeg skraper av drevene med ? funker veldig bra, og skader ikke stålet. Skulle jeg brukt noe av metall, ville det nok vært en messingbørste som er vesentlig mykere enn stål. Takker! Da tester jeg med sparkelspaden i hardplast som allerede ligger i båten. (Og tar med stålbørsten hjem så jeg ikke blir fristet til noe lite lurt :D ) Quote Link to post
Komodo Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Isskrape av plast eller en trebit fungerer også. Du må ikke bruke noe som ødelegger lakken, da får du fart på korrosjonen på aluminiumen i drevet. Quote Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hnrk Posted July 20, 2021 Author Share Posted July 20, 2021 2 minutes ago, Komodo said: Isskrape av plast eller en trebit fungerer også. Du må ikke bruke noe som ødelegger lakken, da får du fart på korrosjonen på aluminiumen i drevet. Korrosjon vil jeg ikke ha nei. Takk for tips! Quote Link to post
Hulda Posted July 20, 2021 Share Posted July 20, 2021 Det er ikke stål, men aluminium i drevet. Stål/messing er skadelig. Plast/tre som skrevet over er OK. Quote Link to post
Recommended Posts