Fantino Svart 25.Juli.2021 Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 (redigert) Vet om et tilfelle med brann ved langvarig kjøring av kompressor på KAD32 og mener å huske at det sto noe i manualen om dette på KAD32/KAD4X/300?, men på D4/6 har jeg ikke oppfattet at dette er en utfordring på samme måte. Har gått mange timer i 12-15 knop med gamlebåten (D6-350) uten problem. Det er forøvrig også beste måten å ta motsjø som blir for plagsom på etter mitt vett. Holde båten akkurat i plan slik at den er rank/unngå rulling, bruke drevtilt og fulle flaps for å unngå å sitte for mye på ræva og få luft under. Men veldig individuelt med vektfordeling vs bæring bak og mange båter har etter mitt vett alt for små trimplan ift vekt bak. Ikke alle båter der dette er mulig, men klarer du å gå i 15 knop kontinuerlig burde det være et bra utg pkt. Sjøen blir markant ‘mykere’ pr knop fra ca 18 og nedover. Red: Andre har vært inne på å ‘kjøre’ sjøen og det er jeg helt enig i. For litt større sjø er det forskjellen på himmel og H. Ta av så en ikke letter over bølgetoppene og gi på rett før baugen når laveste punkt i bølgedalen for å løfte den over. Men med båten jeg har nå utgår disse opsjonene. Der er det enhetlig bare å finne seg et slingrehåndtak å holde fast i 😁 Redigert 25.Juli.2021 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lurvetass Svart 25.Juli.2021 Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 Jeg har heller ikke sett noe i manualen om at kompressorkjøring ikke er bra på D4 300 HK. Aner ikke om det har noen betydning, men har vært greit å kjøre på turtall der den akkurat kobler ut de gangene vi har gått motsjø og måttet dempe farten. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.