Jump to content

Rana 425 med suzuki 30hk 2 takt hopper i plan.


houdini

Recommended Posts

Hei, jeg er ny på dette forumet, og ganske fersk båteier :) 

Som tittelen sier, båten oppfører seg som en kengeru når den er i plan, overaskende tung å få i plan. hva burde jeg se etter? hvordan skal tilt på motor stå i forhold til båten?

Kan og nevne at et søskenbarn har samme oppsett bare Yamaha 30, og såvidt jeg husker så gikk den perfekt og kom lett i plan.

Link to post
Share on other sites

Geir Hel skrev 1 time siden:

Sjekk om du har vann i dobbelbunn

 

Drog nettopp båten opp på henger, dro ut den pluggen bake mens båten sto i helling. Rant ut vann i 4 minutter med god strøm😅

Komodo skrev 21 minutter siden:

Hvis du har det, og båten er gammel, har du garantert vasstrukken finer i dørken også. Da blir båten tung!

Må det/kan det skiftes? 

Link to post
Share on other sites

Et gammelt jungeltriks er å starte med å tilte motoren helt inn (med tiltepinnen som flere nevner). Så et hull ut om gangen, prøv en runde, så et hull til ut. Vanligvis er det 4-6 hull baki der. Tilt ut helt fram til båten begynner å «galoppere», da tilter du et hull tilbake igjen. Der har du den ideelle posisjonen😊

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 9 timer siden:

Hvis du har det, og båten er gammel, har du garantert vasstrukken finer i dørken også. Da blir båten tung!

vil ikke dørken i båten bli veldig myk da? virker solid som stein

 

Hakkannen skrev for 7 timer siden:

Et gammelt jungeltriks er å starte med å tilte motoren helt inn (med tiltepinnen som flere nevner). Så et hull ut om gangen, prøv en runde, så et hull til ut. Vanligvis er det 4-6 hull baki der. Tilt ut helt fram til båten begynner å «galoppere», da tilter du et hull tilbake igjen. Der har du den ideelle posisjonen😊

har drenert av veldig mye vann, skal prøve trikset ditt når jeg får skuta på vannet :) venter bare på noen service-deler til motor. Oppdatering kommer når jeg har prøvekjørt :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...