Jump to content

Motorbåt til seilbåt! 50 fot pluss ! Hva er viktig for uerfarne og ikke minst prioritere ved kjøp


MaSa

Recommended Posts

Hvis plass er viktig er en katamaran absolutt noe jeg ville vurdert. I det prisområdet bør det også være mulig å få tak i en. Det er definitivt mye krefter i en 50 fots seilbåt, men er man vant til motorbåt ligger en i havn når det blåser. Ta det litt av gangen, ville ikke bekymret meg for kreftene. Men har man fulle seil i kuling må en vite hva en gjør. Alt kan læres, starter en forsiktig går det som regel veldig bra. Møter jo folk som har stor seilbåt som første båt. Livet ombord er ganske så bra, tar dere steget vil dere nok være fornøyd. 

 

Har egentlig ikke noen gode forslag til båter  ut over det som har kommet over. 

Link to post
Share on other sites

Nyere cruising enskrogsseilbåter er veldig brede med mye plass. Hadde jeg hatt 2,5 mill ville jeg heller sette etter nye eller nesten nye båter som passer budsjettet. Beneteau, Bavaria, Dufour, Jeanneau m.fl. har mye fint i dette segmentet, men du må nok noen fot under 50. 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da var handelen utført, så da er konverteringen fullført. Satser på å hente ny båt om 2 helger :)

 

ble en sun odyssey 449 2016 modell 

 

så hvis noen har tips om noen gode klær , gjerne en fysisk butikk så sier vi takk.

 

bruker båten hele året.

Redigert av MaSa (see edit history)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Gratulerer - kjekt at du fant en båt du liker. Håper den er romslig nok og dekker behov. 
 

<triggerwarning>Du får se å melde deg ut av Hanseklubben på FB 😂😂😂</triggerwarning> - og oppdatere signatur på BP.  
 

PS. For de som ikke skjønner Hanseklubben referansen, var det en del teite/idiotiske kommenterer til TS om medlemskap i FB gruppe for seilbåter mens han hadde motorbåt. Det er humoristisk/ironisk ment, men humor/ironi har en evne til å tolkes feil. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...