Jump to content

Volvo Penta 2003 m seildrev motorbytte


458PARADIS

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Har fulgt med på brukt annonser og ser at det er endel vp2003 som blir skiftet ut. De selges kanskje billigere enn et repowering kit. Har en Beta marine 20 som står i en båt. Det koster kit over 10000kr. Dessuten er motordreiningen motsatt av VP, så jeg må også skifte propell. Såvidt jeg husker dreier VP medsols på blokka og reverseres på propellen i seildrevet. Hvilke motorer/blokker er tilsvarende? Noen som vet?

Link to post
Share on other sites

Har du en batteridrill og en bit flattjern/L-profil el.li.  har du det som trengs for å få inn en ny maskin. Selv har jeg byttet ut mange VP2003 med Craftsman 27/42  hk og brukt det orginale seildrevet videre. Det er svært kurrant. I mange tilfeller er et slikt motorbytte utført på en dag eller to... For ordens skyld bør jeg nok nevne at jeg importerer og selger disse motorene så får admin bestemme om innlegget skal stå eller ikke. Synes bildene illustrerer godt hvor enkelt det er å skifte motor når det er snakk om seildrev-installasjon. 

2021-04-09 10.15.23.jpg

2021-04-09 14.28.28.jpg

2021-04-10 16.06.42.jpg

2021-04-10 22.01.50.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...