458PARADIS Startet 28.Juli.2021 Del på Facebook Startet 28.Juli.2021 Hvilke motorer passer på beddingen etter en VP 2003 med VP120 seildrev. Vetus? VP har visst ikke kompatible motorinnfestning på de nyere motorene. Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 28.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2021 Noen som har brukt dette overgangssettet: file:///C:/Users/Eier/Downloads/d1-d2-repowering-kit.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Juli.2021 Del på Facebook Svart 28.Juli.2021 Sjekk Beta. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 29.Juli.2021 Del på Facebook Svart 29.Juli.2021 Repowering-kitene brukes av stort sett alle marineverksteder når man bytter til D1-D2 motorer. Lette å bruke og sparer deg for mye ombygging av motorbeddene. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Helge Stokstad Svart 23.September.2021 Del på Facebook Svart 23.September.2021 Har fulgt med på brukt annonser og ser at det er endel vp2003 som blir skiftet ut. De selges kanskje billigere enn et repowering kit. Har en Beta marine 20 som står i en båt. Det koster kit over 10000kr. Dessuten er motordreiningen motsatt av VP, så jeg må også skifte propell. Såvidt jeg husker dreier VP medsols på blokka og reverseres på propellen i seildrevet. Hvilke motorer/blokker er tilsvarende? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 23.September.2021 Del på Facebook Svart 23.September.2021 Har du en batteridrill og en bit flattjern/L-profil el.li. har du det som trengs for å få inn en ny maskin. Selv har jeg byttet ut mange VP2003 med Craftsman 27/42 hk og brukt det orginale seildrevet videre. Det er svært kurrant. I mange tilfeller er et slikt motorbytte utført på en dag eller to... For ordens skyld bør jeg nok nevne at jeg importerer og selger disse motorene så får admin bestemme om innlegget skal stå eller ikke. Synes bildene illustrerer godt hvor enkelt det er å skifte motor når det er snakk om seildrev-installasjon. Sitér dette innlegget Link to post
458PARADIS Svart 23.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2021 Supert, har alt det der. Så drevet passer rett på blokka. Må vel skifte propell også. VP2003 går medsols på blokka. Har en løs TMC40 girkasse som jeg tenkte å måle på. Er det slik at alle motorer har standard feste blokk/drev? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 23.September.2021 Del på Facebook Svart 23.September.2021 Du trenger ikke å bytte propell, men 2003 har et noe lavere toppturtall enn både Craftsman, vetus, beta og yanmar så propellen vil oppleves noe tyngre, men det er innenfor marginen. De fleste kan leveres med seildrevadapter slik at du kan bruke drevet du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.