Jump to content

Parafin eller diesel varmer?


Hvorforikke

Recommended Posts

Bellil skrev for 1 time siden:

1 liter diesel er omtrent 10 kWh i energi. Vil anta at minst 30 % av denne forsvinner med eksosen.

 

0,25 liter i timen burde da gi ca 1,75 kWh eller noe mindre enn en elektrisk vifteovn på 2.000 W som står på én time.

 

Nja, ikke helt riktig. Wallas 2400 har oppgitt forbruk på max 0,23 ltr/t og det tilsvarer en effekt på 2200 W.

 

Hvorforikke skrev for 1 time siden:

Men ser, warras vår brukte 0.56l ca. nå i timen. De dierselvay den skal bruke ca 0.1 til 0.25l pr time. Det er det som får megtil å lure : parafin, gass eller diesel 

 

Det er ingen Wallas'er som bruker 0,56 ltr/t. Hva slags Wallas har du? Og hvordan måler du?

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Hvorforikke skrev for 13 timer siden:

Men ser, warras vår brukte 0.56l ca. nå i timen. 

 

Om det stemmer, bør den ha gitt fra seg over 5KW på den timen. Og da hadde det blitt varmt...

 

Forbruk og effekt er vel tilnærmet lik med parafin og diesel. Fordelen med diesel er literprisen, samt at du allerede har drivstoffet ombord om du har dieselmotor ombord...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Som sagt:

For å hjelpe deg skikkelig må jeg vite hva slags varmer du har.

Det er ingen varmer som bruker halvliteren med drivstoff i løpet av en time, på lav effekt.

Og hva bruker du som drivstoff.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Hvorforikke skrev for 6 timer siden:

Returen? Dette var første gang eg starta maskinen. Den nå du forklare

Det er Rune som kan dette, la han få modellnummer så får du hjelp. Her er det jeg mente: På mange modeller går det returslange fra enheten til tanken, den brenner ikke alt den suger opp. Men du hadde vel merket det om den manglet eller var av, det ville blitt en del søl...

Screenshot_20210730-181335_Chrome.jpg

Redigert av Steihy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...