Hvorforikke Startet 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2021 Hva gir best varme? Hva er mest energieffektiv? Pluss enkelhet/pris... ? Link to post
bellen Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Er det noen forskjell på en parafin og en dieselvarmer? Link to post
mawilu Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Begge typer er like energieffektive ,litt lavere pris på bensinvarmer ,4kw er 4kw uansett drivstofftype.Har du dieselmotor velger du diesel varmer. Link to post
Hvorforikke Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Vi fyrte opp wallas nettopp. Oppgitt sier de at den bruker 0.1 til 0.25l/pr time. Men vi hadde mye høyere forbruk. Hva er reelt der ute? Link to post
Bellil Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 1 liter diesel er omtrent 10 kWh i energi. Vil anta at minst 30 % av denne forsvinner med eksosen. 0,25 liter i timen burde da gi ca 1,75 kWh eller noe mindre enn en elektrisk vifteovn på 2.000 W som står på én time. A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Hvorforikke Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Men ser, warras vår brukte 0.56l ca. nå i timen. De dierselvay den skal bruke ca 0.1 til 0.25l pr time. Det er det som får megtil å lure : parafin, gass eller diesel Link to post
Wallas Service Svart 29.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2021 Bellil skrev for 1 time siden: 1 liter diesel er omtrent 10 kWh i energi. Vil anta at minst 30 % av denne forsvinner med eksosen. 0,25 liter i timen burde da gi ca 1,75 kWh eller noe mindre enn en elektrisk vifteovn på 2.000 W som står på én time. Nja, ikke helt riktig. Wallas 2400 har oppgitt forbruk på max 0,23 ltr/t og det tilsvarer en effekt på 2200 W. Hvorforikke skrev for 1 time siden: Men ser, warras vår brukte 0.56l ca. nå i timen. De dierselvay den skal bruke ca 0.1 til 0.25l pr time. Det er det som får megtil å lure : parafin, gass eller diesel Det er ingen Wallas'er som bruker 0,56 ltr/t. Hva slags Wallas har du? Og hvordan måler du? Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hvorforikke Svart 30.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Den var tom og eg fylte på en liter. Full luftgjennomgang, halv effekt(varme). Etter en time var litt over halvliteren borte. Ble meget skuffa over den. Link to post
Steihy Svart 30.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Går returen riktig tilbake til tanken? Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Hvorforikke Svart 30.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Returen? Dette var første gang eg starta maskinen. Den nå du forklare? Link to post
index Svart 30.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Hvorforikke skrev for 13 timer siden: Men ser, warras vår brukte 0.56l ca. nå i timen. Om det stemmer, bør den ha gitt fra seg over 5KW på den timen. Og da hadde det blitt varmt... Forbruk og effekt er vel tilnærmet lik med parafin og diesel. Fordelen med diesel er literprisen, samt at du allerede har drivstoffet ombord om du har dieselmotor ombord... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wallas Service Svart 30.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 Som sagt: For å hjelpe deg skikkelig må jeg vite hva slags varmer du har. Det er ingen varmer som bruker halvliteren med drivstoff i løpet av en time, på lav effekt. Og hva bruker du som drivstoff. Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Steihy Svart 30.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2021 (redigert) Hvorforikke skrev for 6 timer siden: Returen? Dette var første gang eg starta maskinen. Den nå du forklare Det er Rune som kan dette, la han få modellnummer så får du hjelp. Her er det jeg mente: På mange modeller går det returslange fra enheten til tanken, den brenner ikke alt den suger opp. Men du hadde vel merket det om den manglet eller var av, det ville blitt en del søl... Redigert 30.Juli.2021 av Steihy (see edit history) Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn