Dodraugen Startet 5.August.2021 Del på Facebook Startet 5.August.2021 Jeg byttet giver/sonde til Simrad Totalscan (tilkoplet Simrad Evo2 ) i vår. Testet da jeg sjøsatte og mener å huske at Sidescan virket da. Nå blir det derimot bare noen striper... Downscan virker helt fint, se vedlagte bilder. Tror jeg har vært innom alle menyvalg som kan påvirke Sidescan, uten at det hjelper. Virker som om det ikke behandler noen signaler fra Sidescan i det hele tatt. Til info virker "vanlig" ekkolodd" også fint. Noen som har noen tips her, eller kan det ha oppstått en feil med giveren? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2021 Del på Facebook Svart 5.August.2021 Jeg vet ikke om groe kan påvirke sidescan? @abbor og @Team Colibri er en racer på ekkolodd. Mulig de vet noe? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
zipp Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 (redigert) Dodraugen skrev for 9 timer siden: Jeg byttet giver/sonde til Simrad Totalscan (tilkoplet Simrad Evo2 ) i vår. Testet da jeg sjøsatte og mener å huske at Sidescan virket da. Nå blir det derimot bare noen striper... Downscan virker helt fint, se vedlagte bilder. Tror jeg har vært innom alle menyvalg som kan påvirke Sidescan, uten at det hjelper. Virker som om det ikke behandler noen signaler fra Sidescan i det hele tatt. Til info virker "vanlig" ekkolodd" også fint. Noen som har noen tips her, eller kan det ha oppstått en feil med giveren? Hei Ser du bruker 800 kHz . Prøv om det blir bedre med 450 kHz . Følsomheten er satt lav A-2 sett den til auto Redigert 6.August.2021 av zipp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dodraugen Svart 6.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2021 Ok, skal prøve det. Mener jeg har vært innom disse valgene også, men det er ganske mange kombinasjonsmuligheter så det er mulig jeg ikke har vært innom denne :-) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Grand Banks jr skrev for 14 timer siden: Jeg vet ikke om groe kan påvirke sidescan? @abbor og @Team Colibri er en racer på ekkolodd. Mulig de vet noe? Groe både på skrog og svinger påvirker StructureScan mer enn vanlig ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Er det noe sted du må velge hvilken svinger du bruker? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 7.August.2021 Del på Facebook Svart 7.August.2021 Ikke for StructureScan hvis du ikke har flere StructureScan svingere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.