Jump to content

Problemer med Sidescan og Simrad Totalscan

Dodraugen

Recommended Posts

Jeg byttet giver/sonde til Simrad Totalscan (tilkoplet Simrad Evo2 ) i vår. Testet da jeg sjøsatte og mener å huske at Sidescan virket da. Nå blir det derimot bare noen striper... Downscan virker helt fint, se vedlagte bilder. Tror jeg har vært innom alle menyvalg som kan påvirke Sidescan, uten at det hjelper. Virker som om det ikke behandler noen signaler fra Sidescan i det hele tatt. Til info virker "vanlig" ekkolodd" også fint.
Noen som har noen tips her, eller kan det ha oppstått en feil med giveren?

Downscan.jpg

Sidescan.jpg

Dodraugen skrev for 9 timer siden:

Jeg byttet giver/sonde til Simrad Totalscan (tilkoplet Simrad Evo2 ) i vår. Testet da jeg sjøsatte og mener å huske at Sidescan virket da. Nå blir det derimot bare noen striper... Downscan virker helt fint, se vedlagte bilder. Tror jeg har vært innom alle menyvalg som kan påvirke Sidescan, uten at det hjelper. Virker som om det ikke behandler noen signaler fra Sidescan i det hele tatt. Til info virker "vanlig" ekkolodd" også fint.
Noen som har noen tips her, eller kan det ha oppstått en feil med giveren?

Downscan.jpg

Sidescan.jpg

Hei

Ser du bruker 800 kHz . Prøv om det blir bedre med 450 kHz .

Følsomheten er satt lav A-2 sett den til auto

Redigert av zipp (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...