Jump to content

HJELP! Buster båt 2010 nagler

Olb123

Recommended Posts

Takk for svar POL og Grand Banks! Fra innsiden er de også "flate" ser ut som de er klinket. Derfor jeg skriver klinket. Diameteren på disse er ca 6 mm. Skal sjekke. Det nærmeste jeg kommer er disse https://tingstad.no/produkter/festemidler/blindnagler-og-blindmuttere/nagle-med-rundt-hode/nagle-med-rundt-hode-din-660-aluminium men er som sagt meget usikker.. Har funnet noen eldre tråder inne her, men linkene de refererer til finnes ikke lenger dessverre..

Dersom naglene også er "flate" på innsiden, er det nok ikke den typen jeg refererte til, trodde det var mutter på innsiden. Da ligner de veldig på aluminiumsnaglene du refererte til fra Tingstad. Dersom de er klinket, vil du vel se merker etter dette både på innsiden og utsiden. En Buster forhandler må vel kunne si hvilken type nagler som er brukt, selv om de sier at de ikke kan levere disse.

Olb123 skrev for 14 timer siden:

Dette er den typen du skal ha. Men sjekk som Index nevner at de er i sjøvannsbestandig aluminium (eks. 57S). Hvis ikke kan du også lage slike selv ved å kjøpe tråd i 57S som du klipper opp og klinker på plass. Det er ikke viktig at hodet ser helt fabrikkprodusert ut. 

Takker for alle innspill! Jeg har snakket med div fagpersoner og kommet fram til at det er rundnagle som er rett. Hvis noen andre skulle haven innom tråden her er det nærmeste jeg fant https://eshop.wuerth-industrie.com/Produktkategorier/DIN-660-aluminium/15433513060204.cyid/1543.cgid/no/NO/EUR/?CampaignName=CS002&RecoId=box1@modelldetailpageA. Finnes også andre grossister som har dette i sortimentet sitt. Slik jeg forstår det er popnagel en quik fix som ikke vil holde over tid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...