Chilli Solbris Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 mavi skrev 5 minutter siden: Scroll litt lenger ned i linken så kommer det en 595 fra 1989 som er solgt så tror linken skal være rett. Helt riktig!👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Her er et ruteforslag langs østkysten av Danmark: https://kart.gulesider.no/m/snjz9 Andre alternativer er også mulige. Med vindretningen og bølgene som er meldt neste par dagene, ville jeg fulgt vestlige delen av Kattegat nordover. Mer bølger langs Sverige. Så enten krysse over til Sverige ca ved Gøteborg, eventuelt gå fra Skagenområdet direkte til destinasjonen. Bølgevarsel: SW ca 1,2-1,3m/4sek tilsier litt krapp sjø. Nær Danmark under en meter, med samme intervall. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 (redigert) 50 minutes ago, Kanalkapteinen said: Gratulere til @Kjesto med skuta! Spennende med detroit totakter. Jeg var litt usikker på hvordan de fungerte, men fant en veldig informativ video som dere kan kose dere med underveis: God tur videre Finnes knapt motorer med bedre lyd enn Detroit! disse går enormt mange timer mellom hver rebuild! i forhold blir Volvo og Yanmar lekemotorer I marinen hadde vi V16 MTU 2TD med 6 ventiler per sylynder. Fantastiske maskiner, men forbruket er jo ikke samenlignbart med de nyeste teknologi vidunderne! Redigert 13.August.2021 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Tom Rør Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Denne tok vi i 2016 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Båten på AIS https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:195705/zoom:10 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Ikke beste våret dere har valgt oppover det jeg kan se Hva regner dere med å marsje med av fart når dere kommer ut av kanalen Det jeg kan se av været så blir det bedre på Mandag hvis dere ikke vil ut å prøve kuling på ferden ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Noen som vet hvor det lønner seg å fylle diesel her nede? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Sjekket NAvionics ser det er en tank Ved Laboe Se bilde Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Da har jeg snakket med @Tom Rør og kan bare si at det er godt å ha Baatplassen når man er på ukjente veier😃😃 Håper @LALUNA II følger med på vind og vær!!😊😊 Nå blir det å planlegge rute i forhold til hvordan vinden skal oppføre seg!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Skal prøve å holde et øye med været La en ca rute med marsj 14 knop i snitt sånn ser den ut Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Shortcut Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Jeg ville gå vest om Fyn og holde mig langs østkysten op til Grenå og derfra tage bestik af vind og bølger på den videre færd. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Spennende hentetråd og fin underholdning fra fremmede omgivelser. Fine filmsnutter. Gratulerer til reder og god reise hjem! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 LALUNA II skrev for 2 timer siden: Skal prøve å holde et øye med været La en ca rute med marsj 14 knop i snitt sånn ser den ut Vi går vest av Fyn og stopper i området Midelfart pga av været. Så ser vi i morgen hva neste trekk blir. Shortcut skrev 40 minutter siden: Jeg ville gå vest om Fyn og holde mig langs østkysten op til Grenå og derfra tage bestik af vind og bølger på den videre færd. Godt å få råd av en som er herfra! Vi rekker nok ikke lenger enn til Midelfart i kveld og så tar vi avgjørelsene på videre aktivitet i morgen. Slik Windy ser ut nå så blir det to dager med rolig aktivitet. Vi vurderer fortløpende!😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Solbris II skrev for 8 timer siden: Her kommer enda en liten video😊😊 Kielkanalen ser jo mye grønnere ut enn jeg trodde - er det slik hele eller mesteparten av tiden? Jeg har jo planer om å dra ned den veien selv om noen år, så nå følger jeg også nøye med! Til neste år ligger jo planene klare for en Sverige/Danmark-tur, med hovedvekt på Danmark, så jeg kommer nok til å følge nøye med på den sekvensen også... Pøs på med bilder og videokutt - det kan aldri bli for mye! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Shortcut Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Grenå i morgen : https://www.dmi.dk/lokation/show/DK/2621230/Grenaa/ Hold jer langs Østkysten. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Solbris II skrev for 5 timer siden: Noen som vet hvor det lønner seg å fylle diesel her nede? Hou litt syd for Tunø har Danmarks billigste Diesel kr .9.99 Og en Bra slatkter Hou Mesterslagter. https://www.google.no/maps/place/Hou+Mesterslagter/@55.9109261,10.2478081,884m/data=!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1sslakter!3m4!1s0x464c5b07b714abbd:0xa1be1e61bbc57cad!8m2!3d55.91302!4d10.2538186 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LALUNA II Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Fremdeles mandag som er beste været fra Fredrikshavn så anbefaler å ta det helt pent og rolig oppover så dere slipper å vaske masse salt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 LALUNA II skrev 8 minutter siden: Fremdeles mandag som er beste været fra Fredrikshavn så anbefaler å ta det helt pent og rolig oppover så dere slipper å vaske masse salt Vi belager oss på mandag ja. Har lagt oss til for natten her: Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 14.August.2021 Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 Vindstatus i dag fra deres plas nu til Aalborg ser ut til å ligge mellom 9-15ms så rigtig friskt som de sier derover og danmark er flat så ikke mye le fra land heller til Info bildet viser rapportert vind nå kl 0700 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 Etter å ha lagt på svai i natt ved øya Hælnes vest på Fyn går vi nå oppover kysten til Grenå. Grått vær i dag og bra med vind og rotete sjø. Vi tenker å gå til Grenå og vurdere forholdene der. Der diskuteres!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 Underveis. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 14.August.2021 Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 I dag er det opp mot N 18 m/s meldt på Koster. Først på mandag at vinden dreier og løyer. Det durer godt i riggen her Hulda ligger i le for vinden. Østsiden av Danmark er et godt valg. Og ikke gå inn på svenskekysten før Skärhamn/ Måseskär. Da er det E6'an nordover. Slik gikk vi før i tiden. Den gangen Skagen var den ultimate seilasen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.August.2021 Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 ser ut til 8-10 ms kast opp i 14ms på turen God tur Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger jo Svart 14.August.2021 Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 SMHI har hvert bra på havstrømmene også. http://www.smhi.se/vader/prognoser/hav-och-kustvader/q/Läsö/2617379#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=current Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2021 LALUNA II skrev for 1 time siden: ser ut til 8-10 ms kast opp i 14ms på turen God tur Takker! Vinden blir helt avgjørende for når vi går videre! Godt at du er på ballen @LALUNA II😃😃 Roger jo skrev 1 time siden: SMHI har hvert bra på havstrømmene også. http://www.smhi.se/vader/prognoser/hav-och-kustvader/q/Läsö/2617379#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,parameter=current Tusen takk @Roger jo! Denne er nå i flittig bruk!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.