Jump to content

Hentetråd Norden i Tyskland til Fredrikstad


Chilli Solbris

Recommended Posts

Og her var skuta i hjemmehavn!😃😃😃

Tusen takk for at dere fulgte oss på turen fra Norden i Tyskland og opp til Fredrikstad. 
Det er alltid godt å ha BP-medlemmene med på tur!:flag_bp:

FA430ED9-8919-41E1-A489-C7E43B74FE3B.jpeg.e9a3fe0935f27c43204678de0ca633d4.jpeg

 

A434CCF2-55BF-45FA-A04D-DA55B615696B.jpeg.dbe6e1a7700613b22fde87ee4511455b.jpeg

 

1E581D06-1DE3-4094-897F-2CB324050886.jpeg.fff753adccb5243079fca4130c6cc1c7.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev for 21 timer siden:

En liten video fra maskinrommet. 

 

Kjekke de "dryppertflaskene" for å samle opp overskuddsolje fra veivhusventilasjonen på turboene :yesnod: Regner med at det er litt mer olje her enn på min lille Yanmar. Jeg tørker opp 3-4 dråper hver 50 time omtrent :lol: Men inntill jeg fant ut hva det var lette jeg lenge etter en oljelekkasje...

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 1 time siden:

Kjekke de "dryppertflaskene" for å samle opp overskuddsolje fra veivhusventilasjonen på turboene :yesnod: Regner med at det er litt mer olje her enn på min lille Yanmar. Jeg tørker opp 3-4 dråper hver 50 time omtrent :lol: Men inntill jeg fant ut hva det var lette jeg lenge etter en oljelekkasje...

 

Jeg gjorde det samme på mine yanmarer da vi gikk på kanalene i Europa, pga av konstant lavt turtall/fart... 

Men går du med slike dryppert flasker hele tiden Bitteliten..?  

Finnes der bedre løsninger..?

Jeg ser at selv om vi her i Norge går med høyere turtall,  blir det fremdeles litt olje drypp fra luftfilterne...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 2 timer siden:

Det var litt av ei skute dette her gitt! Men hva er det som har skjedd med dere der under Kråkerøybrua, er det "keeping up with the Johnsens" som har tatt dere? :giggle: Tror jeg må komme nedom en dag og ta denne skuta i nærmere ettersyn :yesnod:

Det er bare å komme!😁😁 Ta med hørselvern!

VegJoh skrev for 2 timer siden:

Jeg blir med :yesnod:

Velkommen😁😁

Kanalkapteinen skrev 1 time siden:

Nydelig hentetråd 👍👍

La merke til at SOG var rundt 17 knop, mens «speed» var ca 22 knop på fullt blås? Hadde vel ikke 5 knop motstrøm? Eller mulig jeg så feil 🙂

Vi marsjet for det meste på 10 knop sog. Maks fart er 22-24 tror jeg. Mulig at ikke alle instrumenter henger helt med til enhver tid. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...