Jump to content

Hella webasto starter ikke

Jonnen536

Recommended Posts

Jeg har en hella Webasto i båt. Når jeg styer bryteren til vifte fungerer den fint men kun kald luft,når jeg vrir den til varme så lyser bare et grønt lys på panelet. Ser det er nevnt tidligere om et grønt lys. Hva kan feilen vær her ? Grønt ? Betyr ikke det ok?

5AC6AA22-33E9-460D-8A1A-188E8C39D76B.jpeg

2450D215-489B-4A0A-88E2-462FAE332E98.jpeg

Edited by Jonnen536 (see edit history)

Jeg har aldri vært borti denne modellen, men et greit sted å begynne feilsøking er ved å måle motstand i glødepluggen. Om det er brudd her så vil jeg tro dette kan gjøre at den ikke vil forsøke å starte. 

Jonnen536 skrev for 13 timer siden:

Når jeg styer bryteren til vifte fungerer den fint men kun kald luft,når jeg vrir den til varme så lyser bare et grønt lys på panelet.

Legg hånda di på pumpa når du starter. Dersom den ikke begynner å "nikke", holder jeg en knapp på at det er feil på styringsenheten. Dersom det er feil på glødepluggen tror jeg allikevel vifta og dieselpumpa vil starte, men stoppe når den ikke tenner. Men dette er det garantert andre som har mer greie på. Vet bare at jeg har kranglet mye med min gamle Webasto for å få den til å fungere. Har også byttet det meste, inkludert styringsenheten. 

Komodo skrev for 9 timer siden:

Legg hånda di på pumpa når du starter. Dersom den ikke begynner å "nikke", holder jeg en knapp på at det er feil på styringsenheten. Dersom det er feil på glødepluggen tror jeg allikevel vifta og dieselpumpa vil starte, men stoppe når den ikke tenner. Men dette er det garantert andre som har mer greie på. Vet bare at jeg har kranglet mye med min gamle Webasto for å få den til å fungere. Har også byttet det meste, inkludert styringsenheten. 

Skal prøve å holde hånden på pumpa, lite spørsmål, hvor er pumpa å hvor ligger glødeplugg?
Styringsenhet har jeg funnet. 

Har latt den stå på i 3 minutter men det er helt stille bak. ( kun når jeg setter den på ventilasjon, men da kun kald luft som nevnt tidligere) 

Edited by Jonnen536 (see edit history)