Jump to content

Råd vdr rep av finne på undervannshus Yamaha 250


Blouberg

Recommended Posts

Har kjøpt, men ikke overtatt, en 2018 båt med en Yamaha 250. Det er slått et skall av finna på undervannshuset. Dette er en forsikringssak og skal fikses før jeg overtar. Planen slik jeg har skjønt er å sveise på og pusse til og lakke med original lakk. I tillegg skal aksling og propell klokkes.

 

Er dette en fullgod fiks? 

Her er et bilde av skaden.

 

IMG_199611.jpg

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 12 minutter siden:

Ja, det synes jeg høres bra ut. Det du kan gjøre er å forsikre deg om at det blir brukt riktig grunning slik at lakken ikke flasser av. 

Takk! Godt å få bekreftet at det gjøres riktig og godt. Godt tips å sjekke grunnin

/frode

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Gode innspill over.

 

Siden jeg med tiden har utviklet skeptifisme (som direkte følge av å ha sett for mange som tar på seg oppdrag som de overhodet ikke er mann for) så hadde jeg bedt om å få se girhuset etter sveising men før pussing slik at en kan sjekke at det ikke er påført for mye varme for nært lagerleier.

 

Slik det ser ut på bildet er det omtrent ideelle forhold for en flink en så det må en surrebukk til å rote det til i dette tilfellet.... 

Link to post
Share on other sites

Supert å bli beroliget på dette. Karen som skal gjøre jobben har godt rykte. tar over båten på land så litt enklere å se om det er fint utført iallefall.

 

 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...