Dubai Startet 15.August.2021 Del på Facebook Startet 15.August.2021 Markedsverdien på båter nå er jo veldig forvirrende høye. Jeg har sett på en scand atlantic 3500, den er en 2004 modell. Motor vp 370hk. Litt småfiks og oppgraderinger av utstyr må gjøres men en veldig pen vedlikeholdt båt med tanke på alder. Det er veldig lite å sammenligne med på finn. Så jeg håpte noen her inne hadde bry til å hjelpe meg, hvor mye ville DU personlig ha lagt inn det første budet på? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Uten link til annonse med forbehold om tilstand på utstyr mitt bud rundt 800. Sitér dette innlegget Link to post
Dubai Svart 15.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2021 Takk :) den ligger ikke på finn så derfor har jeg ikke link. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 En båt i den prisklassen fortjener nok en nærmere presentasjon for å vurdere verdien. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Enig med Komodo her. I min verden, vil en 2004 modell se tilnærmet ut som ny, og alt vel fungerende, for å kalles godt vedlikeholdt. Rent og tørt motorrom, kalesje bør nok være skiftet. I så fall, tror jeg nok nærmere 900 enn 800. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 (redigert) Dubai skrev for 2 timer siden: Markedsverdien på båter nå er jo veldig forvirrende høye. Tja normalen er nå att mange båter har fått ett solid korona tillegg. Er i markedet jeg også men vil ikke betale korona tillegg for å legge båten rett i opplag(nesten) Markedet er generelt lite hot om dagen aelv om noen later til å tro det. Av 25 båter jeg har lagret de siste 2 månedene er 1 solgt,2 annonser har godt ut på tid og 1 er satt til passiv. Ikke betal for mye, båter til salgs kommer ikke til å være en mangel vare. Har lyst på en båt selv som det bare er en av på finn. Prisen er 100-150k mer en båten koster ellers i europa. Selger har gitt ett sterkt inntrykk av att prisen er lite forhandlings bart så da er det bare å gå videre. Faktisk har jeg sluttet å dra land og strand rundt for å se på båt. Nå begynner jeg med prisen og er vi i nærheten av hverandre så kommer jeg for å se. Er båten i tenkt tilstand blir det handel der å da. Gidder ikke å kaste bort noe mer tid med å dra å kikke på båter som ikke er aktuelle pga selgers sine forhåpninger om verdi. Rettesnoren min nå om dagen er europisk pris minus høstpris på rundt 10%. Så for vi se om det blir handel eller aksjefond til det rette objektet dukker opp Redigert 15.August.2021 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dubai Svart 15.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2021 pipe skrev 46 minutter siden: Tja normalen er nå att mange båter har fått ett solid korona tillegg. Er i markedet jeg også men vil ikke betale korona tillegg for å legge båten rett i opplag(nesten) Markedet er generelt lite hot om dagen aelv om noen later til å tro det. Av 25 båter jeg har lagret de siste 2 månedene er 1 solgt,2 annonser har godt ut på tid og 1 er satt til passiv. Ikke betal for mye, båter til salgs kommer ikke til å være en mangel vare. Har lyst på en båt selv som det bare er en av på finn. Prisen er 100-150k mer en båten koster ellers i europa. Selger har gitt ett sterkt inntrykk av att prisen er lite forhandlings bart så da er det bare å gå videre. Faktisk har jeg sluttet å dra land og strand rundt for å se på båt. Nå begynner jeg med prisen og er vi i nærheten av hverandre så kommer jeg for å se. Er båten i tenkt tilstand blir det handel der å da. Gidder ikke å kaste bort noe mer tid med å dra å kikke på båter som ikke er aktuelle pga selgers sine forhåpninger om verdi. Rettesnoren min nå om dagen er europisk pris minus høstpris på rundt 10%. Så for vi se om det blir handel eller aksjefond til det rette objektet dukker opp Pipe. Jeg er helt enig med deg. Vi har snart kjørt rundt halve Norge føler jeg. Mange av båtene er jo ikke i nærheten av det selger påstår og dermed mange bomturer. Denne atlanticen ligger ikke på finn, er en bekjent av mine foreldre. Han ønsker 900 for den. Motorrommet var veldig rent og pent. Virker som om at alt er i orden sånn motormessig. Det er jo selvfølgelig det viktigste. Men så føler jeg at 900 er mye. Det er litt lekkasje i vinduene foran I kabinen, i akterkabin og begge de skyvevinduene på ht. Kalesjen er fra 07 men med nye vinduer I 2020. Ny motor på hekktrøster i 2020. Ny ankervinsj med kontroll i 2019. Men så er alt av utstyr som kartplotter osv osv fra båten var ny. Så dette må jo oppgraderes. Det følger ikke med noe utstyr til opplag så dette må kjøpes inn. Det er generelt sett litt småfiks som må pusses/lakkes/byttes ut. Det er nytrukken nirox puter ute. Så absolutt en flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
Smyg1 Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Rundt 900 er nok ikke så langt unna årets priser. Kalesje fra 2007 er i utgangspunktet moden for utskifting, ta dette med i vurderingen Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Man MÅ vel ikke bytte nav utstyr fra 2004? Kjører selv med full Raymarine pakke fra 2009, og det fungerer fint fortsatt. Kan sef ønske seg noe mere fancy ny plotter, men autopilot feks, ser ikke jeg grunn til å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Spørsmålet til TS var hva ville DU legge inn første bud på ,siden jeg kjenner modellen bedre enn de fleste vil mitt første bud etter besiktigelse være ca 800 korona eller ikke Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Gullfisk skrev 32 minutter siden: Man MÅ vel ikke bytte nav utstyr fra 2004? Kjører selv med full Raymarine pakke fra 2009, og det fungerer fint fortsatt. Kan sef ønske seg noe mere fancy ny plotter, men autopilot feks, ser ikke jeg grunn til å skifte. Problemene ligger vel gjerne i at prosessorer på utstyr fra denne årgangen er trege slik at de ikke lengre henger med. Du vil nok se betydelig forskjell på en pakke fra 2004 kontra den du selv har fra 2009, det skjedde mye i 2005-2006. Og dagens utstyr er selvfølgelig veldig mye raskere. Men rent funksjonelt kan det jo fortsatt vare i mange problemfrie år, går kanskje litt på hva man er vant med fra før. Sitér dette innlegget Link to post
Dubai Svart 15.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2021 Gullfisk skrev 1 time siden: Man MÅ vel ikke bytte nav utstyr fra 2004? Kjører selv med full Raymarine pakke fra 2009, og det fungerer fint fortsatt. Kan sef ønske seg noe mere fancy ny plotter, men autopilot feks, ser ikke jeg grunn til å skifte. Nei trenger ikke det som er mest fancy. Men denne må byttes fordi den er treg og selger sier at han bruker aldri den for man kan ikke stole på den lengre. Og autopilot har jeg personlig ikke bruk for, men denne trenger en reparasjon da den henger seg litt opp. Derfor jeg skrev at utstyr trenger litt oppgraderinger. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.August.2021 Del på Facebook Svart 15.August.2021 Du har sikkert sett den, men til referanse: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=227685390 Noen år eldre, bittelitt mindre motor, Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Dubai Svart 15.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2021 Grand Banks jr skrev 30 minutter siden: Du har sikkert sett den, men til referanse: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=227685390 Noen år eldre, bittelitt mindre motor, Den har vi vært å sett på og prøvekjørt :) turte ikke kjøpe den pga store vibrasjoner i motor, aksling. Ganske store smell når den settes i gir så ble så usikker på evt girkasse. Den ene daviden har fått en smell og bøyd seg pluss kakkelering i skroget rundt bak der. Var så masse sånne ting som bare gjorde at jeg fikk helt vondt i magen å valgte å styre unna. Men takk for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Dubai skrev for 14 timer siden: Den har vi vært å sett på og prøvekjørt :) turte ikke kjøpe den pga store vibrasjoner i motor, aksling. Ganske store smell når den settes i gir så ble så usikker på evt girkasse. Den ene daviden har fått en smell og bøyd seg pluss kakkelering i skroget rundt bak der. Da høres ikke 100.000,- mer i pris for en velholdt båt i god stand så ille ut likevel? Eller? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Dubai Svart 16.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2021 index skrev 22 minutter siden: Da høres ikke 100.000,- mer i pris for en velholdt båt i god stand så ille ut likevel? Eller? Nei med mindre den til 799 er meget overpriset :/ snakket med flere som har kjøpt og solgt i sommer og har ikke hørt om noen som har fått mer enn 740... får bare ha litt is i magen :) Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Hvis du vil ha denne båten så spør du selger om hva han ønsker for båten. Kanskje du synes det er høyt og da kan du eventuelt argumentere for en lavere pris. Gir du et bud som eieren oppfatter som useriøst så risikerer du at eier blir sur og at du ikke får kjøpt båten. Høres ikke ut som det er mange andre båter av denne typen og som er i OK stand som er til salgs så du bør bestemme deg om du vil ha båten eller vil akseptere at du ikke får kjøpt den. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Dette skulle vel egentlig være en sak for kjøper og selger. Har selv kjøpt og solgt noen båter opp gjennom, det handler nok noe om rette kjemien mellom partene og kanskje viktig å være klar over at vi alle er på forskjellige ståsteder. Og det er jo en selvfølge å ta med en erfaren person særlig hvis du er førstegangkjøper. Bare det å bytte skrog gjennomføringer koster jo på tusenvis av kroner. Men hvis TS har lyst på akkurat denne båten, så smi mens jernet er varmt. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.