Jump to content

Mercury 40 hk 4 syl, tomgang


simstr78

Recommended Posts

Hei.

Har en nyinnkjøpt sak som jeg driver litt med. Lite båterfaring, man kan godt bil så er ikke helt "grønn" mtp motor :-)

Denne går helt fint på lav fart og full fart,  men på tomgang virker det som den går med alt for lav tomgang, så den stopper bare til slutt. Noen som kan guide meg litt hvordan man kan justere opp tomgangen litt?

Usikker på årsmodell, men selger antok tidlig 90-tall. Det er nye plugger på den, men bensinfilter ser ikke helt nytt ut.. 

Som man kan se på bildet er oljetanken fjernet, så blander i bensin.  

20210822_124436.jpg

Link to post
Share on other sites

Oppdatering:

Den går altså ikke helt rent på tomgang heller. Kjørte en tur i dag hvor jeg forsøkte litt forskjellige turtall. På høyt turtall virker det som den går veldig fint og jevnt. Men i den nedre skalaen rusker den litt.. Når den står i fri, så høres det ut som den skal stoppe hele tiden..

Spørsmålet er da om det er tomgangs justering eller noe annet? Justering av forgasser eller slik ting?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...