Kireege Startet 24.August.2021 Del på Facebook Startet 24.August.2021 Jeg får luft i diesel tilførselen først når motorene har stått ubrukt et par dager, lufter diesel filteret, starter og da er det ingen problem, går helt rent, noen som har vært oppi dette problemet Motoren er en VP AD41B Sitér dette innlegget Link to post
Kireege Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 Kireege skrev 2 minutter siden: Jeg får luft i diesel tilførselen først når motorene har stått ubrukt et par dager, lufter diesel filteret, starter og da er det ingen problem, går helt rent, noen som har vært oppi dette problemet Motoren er en VP AD41B Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Det er en svakhet med lufteskruen på dieselfilteret mener jeg å huske. Men hvis det lekker inn luft der så bør jo ikke dieselen bli borte fra finfilteret, for ofte er dette det laveste punktet. Sjekk også at det bare er én o-ring på filteret. Er dieseltanken over eller under dieselfilteret på motoren? Har du noe grovfilter/ vannutskiller? Jeg ville startet med å sjekke/ bytte alle slanger hvis de er gamle. Koster noen hundrelapper på Hydroscan. Bytte/ stramme alle slangeklemmer, og er det plass til to så monter to stk mot hverandre. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hulda Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Det er vel ikke sikkert at TS bor i nærheten av Hydroscand. Bilder hadde vært fint. Han kan bo i Barcelona for alt det vi vet. Dog, der er vel ikke så mye sjø akkurat der. Må legge til at jeg ikke har vært der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Hulda skrev 1 time siden: Det er vel ikke sikkert at TS bor i nærheten av Hydroscand. Nei, og det var et forslag. Poenget var å evt bytte slangene, og anbefalingen er å kjøpe skikkelige slanger fra en god leverandør i stedet for f.eks Biltemas drivstoffslanger som jeg har dårlig erfaring med. Men de har nok ikke Biltema i Barcelona heller... Bilder er bra ja! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Morten1989 Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Hadde og dette problemet med en Ford jeg hadde, der ble medisinen å bytte ut disse cav for filterene. Hvis du har slike er det ofte der det lekker synes jeg. Jeg byttet i tillegg alle slanger fra tank til motor. Da ble motoren mye lettere å starte pluss at den ikke røyk så mye ved oppstart. Kjøpte meg ny båt nå nettopp som og begynte å suge inn luft i en pakning i bunnen av ett slikt dritt CAV filter på henteturen hjem. Racor FG500 er ett godt alternativ 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Kireege Svart 7.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2021 Hei, startet med og bytte fødepumpe, men det hjalp ikke :( så da er vel neste steg bytte slanger, har forresten Hydroscan i Moss, ha snakket med de, og det var ingen problem for de og lage nye til meg, legger inne en rapport når det er byttet håper det løser saken Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.September.2021 Del på Facebook Svart 7.September.2021 Det er ingen som kan hvite hvor du bor når du ikke forteller det. Går an å legge inn den infoen. Sitér dette innlegget Link to post
Kireege Svart 22.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2021 Dette til info til alle som har kommet med råd som jeg setter pris på :) Etter bytting av slanger, og stramming av koblinger viste det seg at lokket på forfilteret var blitt ovalt og trakk inn luft, det vil si dyttet diesel tilbake i tanken, etter bytte av lokk og pakninger, ble problemet løst Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.