Jump to content

Luft i dielsetilførel

Kireege

Recommended Posts

Det er en svakhet med lufteskruen på dieselfilteret mener jeg å huske. Men hvis det lekker inn luft der så bør jo ikke dieselen bli borte fra finfilteret, for ofte er dette det laveste punktet.

Sjekk også at det bare er én o-ring på filteret. 

Er dieseltanken over eller under dieselfilteret på motoren?

Har du noe grovfilter/ vannutskiller?

Jeg ville startet med å sjekke/ bytte alle slanger hvis de er gamle. Koster noen hundrelapper på Hydroscan. 

Bytte/ stramme alle slangeklemmer, og er det plass til to så monter to stk mot hverandre.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Hulda skrev 1 time siden:

Det er vel ikke sikkert at TS bor i nærheten av Hydroscand.

Nei, og det var et forslag. Poenget var å evt bytte slangene, og anbefalingen er å kjøpe skikkelige slanger fra en god leverandør i stedet for f.eks Biltemas drivstoffslanger som jeg har dårlig erfaring med. Men de har nok ikke Biltema i Barcelona heller... :wink:

Bilder er bra ja!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Hadde og dette problemet med en Ford jeg hadde, der ble medisinen å bytte ut disse cav for filterene. 

Hvis du har slike er det ofte der det lekker synes jeg. 

Jeg byttet i tillegg alle slanger fra tank til motor. 

Da ble motoren mye lettere å starte pluss at den ikke røyk så mye ved oppstart. 

Kjøpte meg ny båt nå nettopp som og begynte å suge inn luft i en pakning i bunnen av ett slikt dritt CAV filter på henteturen hjem.

Racor FG500 er ett godt alternativ 😊

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...