KapteinSG Startet 24.August.2021 Del på Facebook Startet 24.August.2021 God dagen Jeg er ny her på forumet og har prøvd å søke opp tråder angående forsikring, men finner ikke så mye matnyttig. Dere får ha meg unnskyldt om dette er skrevet om i andre tråder. Vurderer å kjøpe meg båt i +40 fot klassen (Princess, Fairline, Rodman o.l.). Trenger dermed en forsikring til min eventuelle nye båt. Er det noen selskaper som skiller seg ut i forhold til andre på pris og kvalitet på forsikringen? Gi meg gjerne tips om hvilke selskaper jeg bør innhente tilbud fra og hvilke jeg eventuelt bør styre unna. Takker så mye for alle gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Jeg ville kontaktet Tryg og Fender. Da jeg forsikret min var If og Frende ca 3 ganger så dyre, men prisene forandrer seg stadig. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Flyttet fra Gjensidige til Watercirkles tidligere i år etter også å fått tilbud fra Tryg, If, Fender mfl - nesten halve prisen. Anbefales Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
bjorngb Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 En gjenganger er hvor greie selskapene er å ha med å gjøre når du trenger forsikringen. Dette er jo selvfølgelig vanskelig å vite på forhånd. Så det er viktig å sette seg inn i vilkårene. Noen erstatter brukt med brukt, fratrekk for alder, osv. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 Husk å sammenlign vilkårene nøye punkt for punkt før du slår til. Er gjerne unntak og mye med liten skrift. Ingen av selskapene driver med veldelighet så du merker forskjellene dessverre mest når du virkelig trenger de. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 Les vilkårene nøye! Det ene tilbudet jeg fikk var veldig billig, men da jeg leste vilkårene fant jeg ut at forsikringen var ganske verdiløs... Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandssong Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 (redigert) Som mange skriv, veldig viktig å sjekke vilkåra. Mitt inntrykk er at ulike båtforsikringar har større variasjoner i kriteriene som må være oppfylt for å være dekka enn mange andre forsikringer. Dermed må ein finne ut kva som passer til seg og sin båt. Eit eksempel er at fleire selskap krever at det skal være montert stengeventil på alle skroggjennomføringer under vannlinja, og at desse skal være stengt mellom november og mars når båten ikkje er i bruk (dersom den ligg på vatnet). Eg veit at Storebrand, If og Frende har dette vilkåret i allefall. Ikkje alle båter med hekkagregat har ein slik stengeventil på vanninntak mellom drev og motor. Då må ein enten montere dette, leve med risikoen ved å ikkje oppfylle vilkåret, eller velge eit anna forsikringsselskap. Redigert 25.August.2021 av Vestlandssong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 Har selv erfart gang på gang at det er store variasjoner på både vilkår og pris. Naboen kan ha samme båt i samme selskap til en bedre pris... Hver gang er det bare å sette seg ned og be om tilbud fra flere. Har gått fra Søderberg til Tryg, til Gjensidige igjen på samme båt med store besparelser hvert år Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 @Bjørn Løvjomås, hvilket selskap var det man ikke burde ha igjen? Frende? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.August.2021 Del på Facebook Svart 25.August.2021 Det er helt rett @Grand Banks jr, jeg vil nok ikke anbefale det selskapet. Frende kommer aldri i min vurdering igjen. Helt hårreisende vilkår. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Roger jo Svart 26.August.2021 Del på Facebook Svart 26.August.2021 (redigert) Mange selskaper har rabatt hvis en samler forsikringene i et selskap, Gjensidige deler ut litt av overskuddet kundeutbytte hvert eneste år siden 2010. I 2021 får kundene våre utbetalt kundeutbytte tilsvarende 13 % av det de betalte for forsikringene sine i 2020. Redigert 26.August.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.