With20 Startet 26.August.2021 Link til dette innlegget Startet 26.August.2021 (redigert) Jeg har en 50hk Mercury som ikke starter. Samtidig fungerer ikke tilt. Batteri er nytt, og alt annet elektrisk fungerer. Foranledningen var løs kabelsko og ditto ujevn strømtilførsel. Jeg fant så to ødelagte flatsikringer i en sikringspakke i motoren. Disse byttet jeg ut, samtidig som jeg kjøpte nytt batteri, og koblet dette til. Dessverre virker det ikke som om det utgjør noen forskjell. Motoren starter ikke (ingen klikking e.l) og tilten er helt død. Begge deler er koblet til styrekonsoll. Lys, vindusviskere etc, fungerer som vanlig. Hvor kan feilen ligge? Setter stor pris på hjelp. Redigert 26.August.2021 av With20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 26.August.2021 Link til dette innlegget Svart 26.August.2021 Det kan være dårlige koblinger i kontrollboksen din, f.eks.... Hvordan er tilstanden på hovedretter til batteriet? Oppgi gjerne hvilken motor du har 2-takt/4-takt, årsmodell på båt og motor. Jeg hadde en lignende opplevelse med en 1994 modell mercury 75hk 2- takt. Da var kontakten som alle ledninger mellom motor og kontrollboks sitter i, glid noe fra hverandre. Årsaken til det var at forhandler ikke hadde sikret kontakten slik det var tenkt fra Mercury. Sitér dette innlegget Link to post
With20 Svart 26.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2021 (redigert) Takk for svar! Motoren er en 97-modell firektakter. Båten er With20 Dromedille 87-modell. Interessant at du nevner kontrollboks. Kan hende at problemet ligger der, absolutt, siden både tilt og motoren ikke fungerer. Litt usikker på hvor kontakten mellom boks og motor ligger (har båten i havn et stykke unna der jeg bor, og får ikke sjekket det nå), men dette er absolutt et hot tips. Redigert 26.August.2021 av With20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 26.August.2021 Link til dette innlegget Svart 26.August.2021 With20 skrev for 5 timer siden: Litt usikker på hvor kontakten mellom boks og motor ligger På min motor låg den på styrbord side av motorblokk , med tillaget holder og lås... Kan det være denne? https://www.boats.net/catalog/mercury/outboard-by-year/mercury-outboard/1997/50hp/1f50412td/electrical-components Nr 25 og 35 kan ligne, men her er jeg på tynn is.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.