Jump to content

Service og garanti - setter stor pris på svar!

DzC

Recommended Posts

Service og garanti - setter stor pris på svar!

Hei, denne sommeren kjøpte vi en helt ny båt og motor. (En Yamaha 150hk). I henhold til instruksjons boken som fulgte med fra Yamaha står det:  første service innen 20 timer eller 3 mnd.

Det jeg lurer på er om garantien ryker hvis vi overstiger 20 timer ???
Per dags dato er motoren på 17-18 timer og nå til helgen er det meldt kjempe flott vær, så vi ønsker å ta oss en lengre båttur, men jeg er i tvil om det er så lurt å overstige service intervallet. 

Har Dere erfaring/råd - er det slik at garantien ryker om vi tar den første service på 25-30 timer i staden for 20 ??

På forhånd takk! 

Anbefaler at du går inn og redigerer overskriften din slik at den sier mest mulig om det du lurer på. Heller ikke dumt å lese forumsreglene, og reglene for utforming av trådtittel og etikette. De fleste som stiller spørsmål her inne setter jo pris på svar, så den delen er vel ganske intetsigende. Jo bedre overskrift, jo lettere er det å få relevante svar :thumbsup:

Ta en telefon til selger.

Jeg regner med at selger vil si det er helt ok å kjøre lenger. Det sa i alle fall Yamaha forhandleren her sør da min kompis hadde ny motor. De ville ikke ha den inn før båten skulle i opplag.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Står det noe om hva som skal gjøres etter 20 timer?

Er det snakk om oljeskift ol. eller enkle kontroller.

Jeg hadde uansett ikke droppet en båthelg i supervær for å unngå å overskride et serviceintervall med 5+ timer. 

Det er vel nettopp for slike anledninger du har kjøpt båten🙂

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Er sikkert veldig forskjellig i fra forhandler til forhandler hvordan dette utføres. Kan umulig tro at om det er snakk om ca 15 timer/20 timer/ 30timer etc. så spiller dette ingen rolle . Hos forhandler hvor jeg har handlet flere båter har ikke dette vært samtale emne en gang. Der tas denne første servicen (er vel kun oljeskift) når båten tas på land om høsten, så sant ikke den skal overskride time antallet med veldig mange timer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...