DzC Startet 27.August.2021 Del på Facebook Startet 27.August.2021 Service og garanti - setter stor pris på svar! Hei, denne sommeren kjøpte vi en helt ny båt og motor. (En Yamaha 150hk). I henhold til instruksjons boken som fulgte med fra Yamaha står det: første service innen 20 timer eller 3 mnd. Det jeg lurer på er om garantien ryker hvis vi overstiger 20 timer ??? Per dags dato er motoren på 17-18 timer og nå til helgen er det meldt kjempe flott vær, så vi ønsker å ta oss en lengre båttur, men jeg er i tvil om det er så lurt å overstige service intervallet. Har Dere erfaring/råd - er det slik at garantien ryker om vi tar den første service på 25-30 timer i staden for 20 ?? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 Anbefaler at du går inn og redigerer overskriften din slik at den sier mest mulig om det du lurer på. Heller ikke dumt å lese forumsreglene, og reglene for utforming av trådtittel og etikette. De fleste som stiller spørsmål her inne setter jo pris på svar, så den delen er vel ganske intetsigende. Jo bedre overskrift, jo lettere er det å få relevante svar Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Midtpinne Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 (redigert) Du må ikke ha fulgt service for at garantien skal gjelde. Men dersom manglende service er årsaken til feilen du klager på, gjelder ikke garantien. Du må likevel være klar over at du tar en risiko ved å hoppe over service. Redigert 27.August.2021 av Midtpinne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 Ta en telefon til selger. Jeg regner med at selger vil si det er helt ok å kjøre lenger. Det sa i alle fall Yamaha forhandleren her sør da min kompis hadde ny motor. De ville ikke ha den inn før båten skulle i opplag. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
nomen Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 Står det noe om hva som skal gjøres etter 20 timer? Er det snakk om oljeskift ol. eller enkle kontroller. Jeg hadde uansett ikke droppet en båthelg i supervær for å unngå å overskride et serviceintervall med 5+ timer. Det er vel nettopp for slike anledninger du har kjøpt båten🙂 Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
LM 605 Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 Er sikkert veldig forskjellig i fra forhandler til forhandler hvordan dette utføres. Kan umulig tro at om det er snakk om ca 15 timer/20 timer/ 30timer etc. så spiller dette ingen rolle . Hos forhandler hvor jeg har handlet flere båter har ikke dette vært samtale emne en gang. Der tas denne første servicen (er vel kun oljeskift) når båten tas på land om høsten, så sant ikke den skal overskride time antallet med veldig mange timer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.August.2021 Del på Facebook Svart 28.August.2021 Min erfaring er at denne 20-timers servicen dreier seg om skifte av oljer, og en rask sjekk ellers. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.