Jump to content

Mercury 4-takter, 50 HK fra 2012. Impellerproblem


Groben

Recommended Posts

Hei der ute. 

 

Atter ber jeg om hjelp råd og tips.

 

Jeg gjorde en stor bommert i går når jeg skulle bytte impeller.

Jeg dro den ene bolten som festet impeller "huset" feil vei, så den knakk. Prøvde deretter å borre den ut, men da gikk også gjengene. Og som om ikke det var nok bordet jeg litt for langt, så den gikk igjennom. Ergo er det et hull det bolten går ned.

Er dette krise? Hvis hullet ikke gjør noe lar jeg det være, hvis ikke må det plomberes. Mulig en sveiser kan fikse det.

Og hva med impeller "huset? Kan det være festet med 3 bolter i stedet for 4? Hvis ikke må jeg vel få bordet opp og gjenget hullet...

 

Kom gjerne med noen tips. Har bygget meg opp elemetærkunnskap (med god hjelp av youtube) for å gjøre all service selv. Girolje, olje, oljefilter, bensinfilter, tennplugger, termostat, fette propell. Dette har gått fint i 4 år, men dette var altså første impellerskifte. En grei sak å gjøre, men det gikk altså skeis. Motoren ellers er tipp topp. Ingen problemer med den.

 

Hilsen fra Geir

Link to post
Share on other sites

Tenk 3 ganger gjenom det du tenker å gjøre for hver oprasjon vedrørende montering av Helicoilen så du ikke borrer feil, skjevt/annet.

Skru selve Helicoilen inn med Loctite så den sitter å blir tett.

Skruene til vannpumpe huset setter du inn med feks kobber pasta eller maritim grease, da er du sikret att de lett kan skrus ut neste gang.

Du fikser dette:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...