Groben Startet 15.September.2021 Del på Facebook Startet 15.September.2021 Hei der ute. Atter ber jeg om hjelp råd og tips. Jeg gjorde en stor bommert i går når jeg skulle bytte impeller. Jeg dro den ene bolten som festet impeller "huset" feil vei, så den knakk. Prøvde deretter å borre den ut, men da gikk også gjengene. Og som om ikke det var nok bordet jeg litt for langt, så den gikk igjennom. Ergo er det et hull det bolten går ned. Er dette krise? Hvis hullet ikke gjør noe lar jeg det være, hvis ikke må det plomberes. Mulig en sveiser kan fikse det. Og hva med impeller "huset? Kan det være festet med 3 bolter i stedet for 4? Hvis ikke må jeg vel få bordet opp og gjenget hullet... Kom gjerne med noen tips. Har bygget meg opp elemetærkunnskap (med god hjelp av youtube) for å gjøre all service selv. Girolje, olje, oljefilter, bensinfilter, tennplugger, termostat, fette propell. Dette har gått fint i 4 år, men dette var altså første impellerskifte. En grei sak å gjøre, men det gikk altså skeis. Motoren ellers er tipp topp. Ingen problemer med den. Hilsen fra Geir Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 Hvis du er litt hendig er det enkelt å reparere med Helicoil. Sitér dette innlegget Link to post
Groben Svart 17.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2021 Takk. Det skal jeg prøve. Hilsen Geir Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 17.September.2021 Del på Facebook Svart 17.September.2021 Tenk 3 ganger gjenom det du tenker å gjøre for hver oprasjon vedrørende montering av Helicoilen så du ikke borrer feil, skjevt/annet. Skru selve Helicoilen inn med Loctite så den sitter å blir tett. Skruene til vannpumpe huset setter du inn med feks kobber pasta eller maritim grease, da er du sikret att de lett kan skrus ut neste gang. Du fikser dette Sitér dette innlegget Link to post
Groben Svart 18.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2021 Tusen takk igjen. Et lite spørsmål til. Som jeg nevnte klarte jeg å bore gjennom slik at det ble hull. Vil dette bli tett nok med helicoilen og mutteren? Eller bør jeg få en sveiser til å plugge hullet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.