Jump to content

Anbefalt WIFI-radar (radar med app for iPad)


C.N.Dagenboldt

Recommended Posts

Hei! Vurderer å anskaffe en wifi-radar til båten, dvs. en radar som sender wifi til en app på en iPad.  Har ikke behov for en ekstra skjerm i konsollen, og det blir så mye plunder å strekke nye kabler fra bøylen og inn til båten.

 

Har sett litt på denne: https://www.furuno.com/special/en/wireless/radar/index.php

 

Men den får en del dårlig kritikk rundt om på nettet. 

 

Har dere noen andre modeller å anbefale? 

 

 

Link to post
Share on other sites

Har du moderne raymarine plotter, så er deres nye radar topp. Sender med Wi-Fi til plotter så trenger kun strøm.

Har nettopp montert denne sjøl. Funger knall bra den.

 

Furuno din får jævla mye dårlig kritikk rundt om ja. 

Redigert av Okkaby (see edit history)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 32 minutter siden:

https://www.avesmarine.com/product/onwa-network-radar-kra-1007/

Onwa har også "iPad radar". Har ikke erfaring.

 

Raymarine Quantum med trådløs forbindelse til MFD og så til iPad hadde vært mitt valg.

Mhm.  Men da innebærer det innkjøp av ny MFD og det er jeg ikke interessert i.  Trenger kun direkte til en ipad.

Link to post
Share on other sites

On 9/16/2021 at 9:57 PM, C.N.Dagenboldt said:

Mhm.  Men da innebærer det innkjøp av ny MFD og det er jeg ikke interessert i.  Trenger kun direkte til en ipad.

Er i samme "båt" selv - har en gammel Northstar plotter, en RPi med OpenPlotter og flere iPads med iSailor så trenger IKKE noen fullskala MFD..

Har sett mye på den Furuno'n men det er gammel utdatert radarteknologi og det har ikke kommet noen oppdateringer siden den ble sluppet, såvidt jeg har sett. 

Teknisk skal man vel kunne styre endel radarvarianter fra OpenCPN - men vet ikke hvor mye som trengs der ut over antennen?
Capture1.JPG.c0adea1e14bc8da509f538b30a94f880.JPG

Capture2.JPG.f5ee6b649652407763baf8aec1911541.JPG

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Arne Henriksen skrev On 18.9.2021 at 14.37:

Er i samme "båt" selv - har en gammel Northstar plotter, en RPi med OpenPlotter og flere iPads med iSailor så trenger IKKE noen fullskala MFD..

Har sett mye på den Furuno'n men det er gammel utdatert radarteknologi og det har ikke kommet noen oppdateringer siden den ble sluppet, såvidt jeg har sett. 

Teknisk skal man vel kunne styre endel radarvarianter fra OpenCPN - men vet ikke hvor mye som trengs der ut over antennen?
Capture1.JPG.c0adea1e14bc8da509f538b30a94f880.JPG

Capture2.JPG.f5ee6b649652407763baf8aec1911541.JPG

 

Interessant! Og takk for interessant nettside du driver.  Du fikk deg en ny følger der, flott båt du har!

Link to post
Share on other sites

On 9/19/2021 at 7:30 PM, C.N.Dagenboldt said:

Interessant! Og takk for interessant nettside du driver.  Du fikk deg en ny følger der, flott båt du har!


Takktakk! :-)

Båten har sett bedre tider, men blir forhåpentligvis bedre enn ny når Selfa Arctic er ferdig med reparasjonen... men det er en helt annen historie.  

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...