Ålesunder Startet 13.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2021 Hei Jeg kjøpte nylig en båt der det følgte med en enkel Gaupen B0718 2010 modell båthenger uten brems. Det ser ut som den har blitt brukt til å frakte en for tung båt tidligere siden firkantrøret fra draget er blitt bøyd betydelig. Se bilde under. Er det mulig å bøye dette tilbake? Jeg ser det er mulig å snu firkantrøret, men det gjør vel ikke sken mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 13.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Du får sikkert kjøpt en ny drager fra Gaupen til en grei pris.Tipper det er like billig som andre løsninger😊 Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 13.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Sjekker med de Tenke jeg skulle sjekke om det var noen åpenbare andre løsninger jeg ikke hadde tenkt på i tillegg :) Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 13.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Hvis hengeren er av modell B0516, så er disse gått ut av produksjon. Tror de ble produsert sist i 2017 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Fullt mulig å rette dette, men det drar fort med seg litt jobb. Må gjerne lage en rettejigg av en kraftig stålbjelke e.l. Hvis du retter den må du sjekke alle sveiser osv. grundig for sprekker etterpå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 13.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Kan det bøyes ene veien, kan det bøyes andre veien også;-) Men som Komodo sier, sjekk sveisene etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ålesunder Svart 13.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Hei Dette er B0718. Ser siste versjon av denne heter L0718 som er en oppdatert versjon av hengeren. Så den er nok ute av produksjon ja. Spørs om de bruker samme deler på L som på B Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 13.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 I tilfelle noen andre ser denne så fant jeg en smart måte på Youtube jeg skal teste. Legger ut bilder så snart jeg har fått gjort det selv Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Ja, mange måter å rette på. Men når du retter, så forsøk å bruke de naturlige opplagerpunktene, som hengeren mest sannsynlig har bøyd seg om, som opplager når du skal rette til bake. Med metoden på bildet kommer du til å ende opp med en masse krappe bulker. Og hvis du gjør som over: bruk vernebriller og hjelm Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ålesunder Svart 13.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2021 Ja helt klart så må støttene være mye lenger ut til sidene. Var mer prinsippet som så ut som det kan funke Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Men trenger du å bøye de tilbake? Styrkemessig blir det bare dårligere av å bøye tilbake. Hvis den funker bøyd, hvorfor bøye tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Det er vel større sjanse for kluss i en kontroll om hengeren er bøyd enn om den ser rett ut. Har selv en varehenger som er bøyd på tilsvarende måte, men har ikke tenkt å gjøre noe for å rette den opp. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 (redigert) For meg ser det ut som om det er draget som er bøyd. Du skal bøye ganske mye på et slikt rør før det gjør noe. Hadde ikke vært veldig redd for å rette dette tilbake. Redigert 15.Oktober.2021 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ålesunder Svart 15.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Sjekket med Gaupen og de skal ha 1700 for denne ferdig levert med mva. Ikke så dyrt, men jeg vil allikevel prøve å bøye det og går ikke det så blir det å kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Det er ikkje så ille pris, men kanskje mykje i høve til verdien på hengaren? Eg ser hjula ser rustne ut òg. Om eg hadde gått for skifte, så hadde eg freista å løysa naudsynte boltar før eg tinga ny del/ drag/ firkantrøyr. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 15.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Blir å sjekke om det er noe annet feil samtidig. Er vel verdt de pengene er svindyrt for brukt registrert henger for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Ask skrev 32 minutter siden: Det er ikkje så ille pris, men kanskje mykje i høve til verdien på hengaren? Eg ser hjula ser rustne ut òg. Litt smårust på felgene har da null betydning! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Shore Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Trenger du nye dekk/felger, sjekk nettotrailer.no, egentlig dansk nettbutikk. Ofte mye rimeligere enn andre. Norske priser, inkl mva og frakten blir regnet ut ved kjøp. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 2 hours ago, index said: Litt smårust på felgene har da null betydning! Det er lager og spindler som teller ja! Kunne ikke blitt bøyd av vekta på den båten der vel!? er litt skeptisk til å bøye tilbake. Har samme henger til båten til sønnen, og den virker veldig solid og stabil! litt større og en god del tyngre båt en din, samt mer V bunn, max for de krybbene. Tenkte å kjøpe brukt, men det var så mye misshandlede vrak at jeg kjøpte ny! den er strøken etter 5 sessonger, ser ut som ny. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ålesunder Svart 15.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Hei, nei tror ikke det er den båten som har gjort det. Skal avgi rapport etter bøying! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 index skrev for 4 timer siden: Litt smårust på felgene har da null betydning! Det er korrekt. Når felgane er rustne på ein båthengar tenkjer eg at det ikkje er usannsynleg at nav og hjullagre òg har vore under vatn. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 6 hours ago, Ålesunder said: Hei, nei tror ikke det er den båten som har gjort det. Skal avgi rapport etter bøying! Jeg fikk en lignende bøy på min båthenger etter å ha brukt for mye kraft på vinsjen. Bøyde bare tilbake, og har ikke observert noen problemer etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Ask skrev for 4 timer siden: Det er korrekt. Når felgane er rustne på ein båthengar tenkjer eg at det ikkje er usannsynleg at nav og hjullagre òg har vore under vatn. Stålfelger er så dårlig behandlet fra fabrikk at de ruster nesten samme hvordan de brukes. Vinterfelgene til Caddyen min ser ikke ut, enda de aldri har vært i sjøen😁. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 Stålfelgane på min 2006 modell Subaru ser heilt ok ut. Det same gjeld felgane på tyssehengarane mine, og på gaupenhengaren. index skrev 16 minutter siden: Stålfelger er så dårlig behandlet fra fabrikk at de ruster nesten samme hvordan de brukes. Vinterfelgene til Caddyen min ser ikke ut, enda de aldri har vært i sjøen😁. Sitér dette innlegget Link to post
4l64tro55 Svart 15.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2021 index skrev 1 time siden: Vinterfelgene til Caddyen min ser ikke ut, enda de aldri har vært i sjøen😁. Hehe... Den kjenner jeg igjen! Har selv en 2011 Caddy Maxi og det er akkurat ett år siden jeg kjørte stålfelgene på fyllinga fordi jeg ikke lenger turte å sette de på bilen! 🤣👍 Skal sies at det nok er mindre salt i sjøen enn på vinterveiene i Vestfold. 😝 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.