Jump to content

Bølgepadlere ønsker ødelagt pionerjolle

mons

Recommended Posts

Jeg har fått ny hobby og er blitt med i Flekkerøy bølgepadlere.

Det er galne menn

Postet for tidlig..

Det padles i mye sjø, over grunner som bryter og lengst mulig opp i brenningene.

Det betyr mye reparasjon av de rotasjonsstøpte havkajakkene, og drømmen er en ødelagt jolle å plukke deler av. Helst nyere årgang slik at plasten er god.

Noen som har en på lur?

Betaler gjerne vrakpanten..

Kikk på videofanen i denne linken.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.facebook.com/Flekker%C3%B8y-B%C3%B8lgepadlere-112127927103390/&ved=2ahUKEwjzuLys4-jzAhXmsosKHaMhDXIQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw20Bw9FVkh9e_T1AlXJjSDD

Redigert av mons (see edit history)

Mons

jeg har opplevd samme problem på dynga selv - man skulle jo tro de ser på det som positivt (miljøvennlig) at du henter ut ting som ellers ville måttet resirkuleres, men de er overraskende lite samarbeidsvillige. I mitt tilfelle trengte jeg en del for å reparere kjøleskapet mitt (den lille boksen ved kompressoren som skrur kjølinga av/på) og hadde ikke tid til å vente på deler i posten (fint å få det i gang igjen før fryserdelen tiner). Jeg fikk til slutt lov til å plukke biten jeg trengte av et kjøleskap som sto der, men det var faen ikke lett.

Legg ut en annonse på finn om båtvrak ønskes og sett opp et autosøk på gratis båter og billige båter, så dukker det nok opp noe etter hvert.

Redigert av AMelbye (see edit history)

mons skrev On 27.10.2021 at 5.27:

Gyli plast som kan slikt sier det er mye forskjell på plasten, og at det som antakelig funker best er fra rotasjonsstøpte båter og endel bensinkanner.

Vis hele sitatet  

Disse bensinkannene er ikke egnet til bensin iallfall og har korrekt merking til å brukes som reparasjon. Jeg har ikke prøvd den selv. Holder på med ett rep prosjekt på en River 450 Delta. Du finner linker til noe billigere plater i den tråden om du har tid til å vente.

Redigert av deerhunt (see edit history)
  • 9 måneder senere...

Vi fikk noen plater fra Gyli til større reparasjoner. Etter diverse forsøk har det vist seg at nokså store skader blir sterke ved å bygge fra bunnen med bare sveisetråd.

Kjøpt inn bra utstyr til dette.

Takk for gode råd!

I morra søndag har vi åpen dag på Flekkerøya. Vi holder både fiskesuppe og nødvendig utstyr/opplæring for å sjøsette fra kai, rulle og øve på egen/kameratredning.

Hvis det blir tid blir det en liten tur ut i brenningene også.

Velkommen!

https://www.facebook.com/flekkeroybolgepadlere/

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...