Jump to content

Bølgepadlere ønsker ødelagt pionerjolle

mons

Recommended Posts

Jeg har fått ny hobby og er blitt med i Flekkerøy bølgepadlere.

Det er galne menn

Postet for tidlig..

Det padles i mye sjø, over grunner som bryter og lengst mulig opp i brenningene.

Det betyr mye reparasjon av de rotasjonsstøpte havkajakkene, og drømmen er en ødelagt jolle å plukke deler av. Helst nyere årgang slik at plasten er god.

Noen som har en på lur?

Betaler gjerne vrakpanten..

Kikk på videofanen i denne linken.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.facebook.com/Flekker%C3%B8y-B%C3%B8lgepadlere-112127927103390/&ved=2ahUKEwjzuLys4-jzAhXmsosKHaMhDXIQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw20Bw9FVkh9e_T1AlXJjSDD

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Prøver miljøstasjon igjen, men har tidligere prøvd å få litt deler av en plastbåt og det var kul umulig.

Man kan nok få en dult, men du verden for en trim absolutt hele kroppen får av noen timer i bølgene.

Tror totalen er klar pluss. Gleden teller mye!

Mons

Utfordringen er vel at det er pant på gamle joller nå. Men er ikke dette samme plasten som er brukt i billige bøtter som blir solgt overalt? Mener å ha lest et sted at man brukte Europris bøtter som lappesaker? Eller er jeg helt på viddene nå?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Gyli plast som kan slikt sier det er mye forskjell på plasten, og at det som antakelig funker best er fra rotasjonsstøpte båter og endel bensinkanner.

Trenger både små strimler til småsår og større biter til utslitte bunner og oppbygging av kjøler i baugen.

Mons

jeg har opplevd samme problem på dynga selv - man skulle jo tro de ser på det som positivt (miljøvennlig) at du henter ut ting som ellers ville måttet resirkuleres, men de er overraskende lite samarbeidsvillige. I mitt tilfelle trengte jeg en del for å reparere kjøleskapet mitt (den lille boksen ved kompressoren som skrur kjølinga av/på) og hadde ikke tid til å vente på deler i posten (fint å få det i gang igjen før fryserdelen tiner). Jeg fikk til slutt lov til å plukke biten jeg trengte av et kjøleskap som sto der, men det var faen ikke lett.

Legg ut en annonse på finn om båtvrak ønskes og sett opp et autosøk på gratis båter og billige båter, så dukker det nok opp noe etter hvert.

Redigert av AMelbye (see edit history)

mons skrev for 15 timer siden:

Gyli plast som kan slikt sier det er mye forskjell på plasten, og at det som antakelig funker best er fra rotasjonsstøpte båter og endel bensinkanner.

Disse bensinkannene er ikke egnet til bensin iallfall og har korrekt merking til å brukes som reparasjon. Jeg har ikke prøvd den selv. Holder på med ett rep prosjekt på en River 450 Delta. Du finner linker til noe billigere plater i den tråden om du har tid til å vente.

Redigert av deerhunt (see edit history)
  • 9 måneder senere...

Vi fikk noen plater fra Gyli til større reparasjoner. Etter diverse forsøk har det vist seg at nokså store skader blir sterke ved å bygge fra bunnen med bare sveisetråd.

Kjøpt inn bra utstyr til dette.

Takk for gode råd!

I morra søndag har vi åpen dag på Flekkerøya. Vi holder både fiskesuppe og nødvendig utstyr/opplæring for å sjøsette fra kai, rulle og øve på egen/kameratredning.

Hvis det blir tid blir det en liten tur ut i brenningene også.

Velkommen!

https://www.facebook.com/flekkeroybolgepadlere/

Mons

Det høres gøy ut! Skulle gjerne kommet, men får det ikke til i dag. Har liten havkajakk selv, rotasjonsstøpt. Padle i bølger er gøy, men kunnskapen er ikke så god om det. Har bare gjort det.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...