Lars Hansen Svart Tirsdag 09:54 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:54 Chiefengineer skrev for 2 timer siden: Det var en grei pris for en ren sinusinverter. Er du fornøyd med denne og holder den noenlunde effekten den lover? Har vel ikke belastet den med mer enn ca 2500W tror jeg, har fungert veldig fint. Har også fått gode skussmål av flere youtubere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Tirsdag 09:59 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:59 lurvetass skrev for 2 timer siden: Tenker at @Lars Hansen sitt opplegg blir mer standard fremover. Ser at flere har forbruksbanker på rundt 1000A, stor inverter og solceller. Da er det muligheter for å droppe gass og bruke el til matlaging og varmt vann. Og med batteriutviklingen som pågår og utsiktene til enda bedre batterier med 2-3 ganger energitetthet vil jo mulighetene bare øke. Men vil det fortsette med 2 strømsystemer ombord? Både 12/24V og 230V eller vil det bli ett system tro? Vil jo fortsatt være 230V på apparater som trekker mye strøm, men gudbedre hvor mye enklere installasjonen ville blitt med 48V i stedet for 12V. Til inverteren har jeg doble 70-kvadrats kabler, kunne da klart meg med enkel 35mm2... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Tirsdag 12:57 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:57 Chiefengineer skrev for 5 timer siden: Det var en grei pris for en ren sinusinverter. Er du fornøyd med denne og holder den noenlunde effekten den lover? Tester den til airfrying av pommes, samt steking på 2 plater induksjon. Trekker nå konstant i overkant av 3kW, ser ut til å fungere bra 👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.