Jump to content

Båtplass langs Oslofjorden


Olle36

Recommended Posts

Olle36 skrev 2 minutter siden:

Hei, takk for svar. Glemte å skrive at jeg studerere ved NMBU, Ås og helst ikke vil bo mer enn 30 min med bil/tog unna.

 

Da sliter du. Du kan høre med marinaen i Drøbak. Eller så kan du sjekke marinaen innerst i Bundefjorden. Det går buss fra Drøbak til Ås. Fra Nesset i Bundefjorden gikk det buss tidligere, tror ikke den går der lenger. Med egen bil, ikke problemer å nå skolen innen 30 min.

Son kan du glemme. Moss blir for langt.

Link to post
Share on other sites

Olle36 skrev for 7 timer siden:

Hei, takk for svar. Glemte å skrive at jeg studerere ved NMBU, Ås og helst ikke vil bo mer enn 30 min med bil/tog unna.

En litt viktig detalj der ja.

Prøv Nesset. Derfra kan du sykle til studiene eller er du heldig og får sitte på med ansatte som kjører samme vei 🙂

Offentlig kommunikasjon er dessverre dårlig den strekningen.

Håper du er fornøyd med studiestedet

Link to post
Share on other sites

Det går buss fra Nesset jevnlig, men du må bytte for å komme til Ås. Den ene veien kan du dra til Ski og ta buss eller tog derfra til Ås, eller du kan ta Drøbakbussen den andre veien og bytte ved Dyrløkke til bussen som går til Ski og som stopper ved NMBU.

 

Og Vinterbro-senteret ligger jo bare noen få holdeplasser fra Nesset og har det meste du trenger av butikker. 

 

Så Nesset er ikke så ille sted å bo i båt slikt sett.

Link to post
Share on other sites

Jeg støtter Nesset. Det er også en nyåpnet Coop Xtra der, gatekjøkken og "Trebåten" båtutstyrsbutikk. Masse busser i retning Nesodden - Oslo. Hele indre del av Bunnefjorden blir islagt om vinteren.

Kjøper du deg en gammel moped, så kan du kjøre gamleveien helt til skolen. Tar 10-15 minutter.

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...