Jump to content

I am back


Kotnes

Recommended Posts

Halloiz. Kotnes is back in bisnizz. Endelig ferdig med saging,liming,pussing,oljing,skruing og alt annet som hører med når du pælmer alt av interiør og da mener jeg alt. Tar ut motor og byner helt på skrætsj. Teakgubben har gnidd seg i henda når jeg har entra døra å antageligvis tenkt at nå blir det Larsen på polet denna helga også. Det har vært en Helv........s jobb men jaggu blei det bra. Byttet pakninger på motor og lakket opp. Kjøpt alt av kraner og vasker, slanger og koblinger. Nytt kokings. Trekt alle skrogsider. Kort sagt gjort alt og litt til. Kjøleskap fikk jeg tak i via en annonse her. Neste år er det utvendig med ny kalesje og matchende farge under fenderlista. Badeplattform kom på nå. Båten er forøvrig en Hanto 24 1980 mod. Stor takk til Maritim som sendte kozepakker med jevne mellomrom. Nå er båtplassvimpelen høyeste punkt på båten og der skal den forbli. God sommer alle sammen så sees vi på vannet. Prøveturen gikk i mjøsa med Brumle og den var perfekt. Du som solgte meg kjøleskapet. Har aldri hatt så kald øl. Takk til deg for det. Reiser mot sørlandet til fredag. Gleder meg som en unge. Hiv og hoi fra Kotnes.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Visste Du ikke det Batdilla?

Normalt liker jeg å tro at tro kan flytte stein og anser meg selv for å være temmelig utholdende, men nå begynner jeg å se svart på det. Sesongen er i full gang og alt jeg gjør er å fikse båter som ligger på land. Ikke er det noe som tilsier at jeg skal bli ferdig de nærmeste ukene heller. Dagene går og jeg står og tråkker i ei myr av polyester og glassfibertråder. :wink:
Link to post
Share on other sites

...... Dagene går og jeg står og tråkker i ei myr av polyester og glassfibertråder. :wink:

Kanskje det ikke var så dumt med trebåt allikevel  :cool:

 

Det er ihvert langt lettere å bli ren på føttene etter å ha tråkket i   :cool:

 

Lykke til med resten av vårpussen!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kan bare slutte meg til de andre å gratulere med "ny" båt. Kan tenke meg du har hatt litt av en jobb, men det må være en herlig følelse å være ferdig.

 

Til batdilla:

 

Hva er status? Blir du ikke ferdig synes jeg du skal vurdere å leie deg en båt i et par uker og så gyve løs igjen til høsten. Du trenger en skikkelig ferie og sommeren er kort, og tiden går fort.

Link to post
Share on other sites

...Til batdilla: Hva er status? Blir du ikke ferdig synes jeg du skal vurdere å leie deg en båt i et par uker og så gyve løs igjen til høsten. Du trenger en skikkelig ferie og sommeren er kort, og tiden går fort.

Status er at det gjenstår ei skikkelig økt, og så er dobbeltbunnen i Selco'n bygget opp igjen på nytt med ordentlig dørk. Så gjenstår ei hektisk uke med pussing før påfølgende lakkering. Til slutt å montere alt sammen igjen. Og så er feriejolla klar til vi evt. stikker en tur på Sørlandet. Etter Selco'n er det Sjømann for alle penga. Lakkering utvendig fra fenderlist og opp. Skifte fenderlist, dekksluke, og litt annet småtteri. Dermed skulle Sjømannen være strøken utvendig og går rett på vannet ved første anledning. Så blir det å fortsette innvendig i Sjømannen inntil Mjøsa fryser på igjen.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...