Jump to content

"Hagebåter"


Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Joa, jeg vet om en plass som jeg kan stå.

Men de båtene som har stått der er ribbet for popellere, instrumentet motordeler osv.

Har lyst til og spørre naboen, der hvor Bastarden står akkurat nå (siste 2 år) kan hende han er grei.

Jeg har ihvertfall hatt det ryddig rundt båten til enhver tid, så kanskje

Link to post
Share on other sites

Da jeg hentet heller hos Joda 310 i Tønsberg snakket han om at de skulle rydde kraftig opp i havna hos ham også, og der var det visstnok endel tresnekker som bare brennes om ikke noen viste interesse. Hadde flere båter som ikke var gjort noe med på mange år, og som nå ble fjernet (eller var det ikke slik Joda 310?).

Joda, det stemmer. De er lei av at folk faktisk ikke henter båten sin på våren, men bare lar den ligge der. Nå håper jeg å få en skute til guttungen :-)

 

joda310

ps Lang i arma vikers?? Du så sliten ut da du dro :-)

Redigert av Joda310 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ikke hagebåt denne gang, men skogsmotor! :wink: Kom tilfeldig over den idag, der den stod, satt ut i skogen for å dø?! Hvem gjør noe slikt?

 

Bilde

 

Egentlig et skjebne verre enn døden for denne gammle sliter. Satt på land og glemt. Snart blir den borte i ugresset............. :cryin:

 

(Tyrkleif - ikke så greit med "det" og "den".....) ;o)

Redigert av Walter_S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lite trolig at de som eier den vil ha noe med den å gjøre hvis den er lempet i skogen da.

men kan selvfølgelig hende at den er stjålet.

Da vil vel eier etterlyse den eller du kan etterlyse eier i lokalavis eller noe.

Ikke si noe om hva slags motor og be om kjennetegn osv

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Desverre vil nå så altfor mange mobbe meg inn i fremtiden, med basis i "hva var det jeg sa...."

 

Jeg har kommet dithen at jeg ser at jobben vil kreve hud&hår av meg for fremtiden. Det er også en kjensgjerning at jeg ikke er 25 år lengre.

 

I tråden om båtene mine, har jeg omtalt en With mahogny jolle. Denne jollen hentet jeg østpå, har pusset skrog utvendig, samt detaljer tilhørende båten. Det gjenstår å finpusse utvendig, samt innvendig. Det må lages dørker og stoler. Det må byttes spanter samt 2-3 bord under vannlinje. Til slutt må der nye dekksbjelker/dekk forut/akter.

 

Om der finnes noen som er interessert i å anskaffe seg myyye arbeid, er denne tilgjengelig. Jeg skal ikke ha noe for denne.

 

Der følger med kalesje som antas original, samt with-emblemer, byggenummer fra Nils Nilsen båtbyggeri (i dag det som heter Nidelv). Originalt ratt medfølger også.

 

Denne må hentes, befinner seg i Grimstad.

 

Min oppriktige mening er at dette er realiserbart prosjekt. OM jeg kunne brukt en kveld i uken samt enkelte lørdager 3-4 måneder fremover skulle jeg hatt denne ferdig.

 

Omkostninger til å ferdigstille denne er materialer (oregon pine eller teak) til dekkene, dørk. Eik eller sibirsk lerk til spanter, samt 2-3 bord under vannlinje i tillegg til innredning. Vil anta at 5000 er mer enn tilstrekkelig. Om rette person melder seg, er det mulig jeg kan være villig til å sponse noe teak til båten.

 

Om mulig, vil jeg gjerne ha denne båten ut av garasjen i løpet av Januar.

 

Send im ved interesse.

 

Om ingen melder seg, må vi vurdere andre alternativer.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...