Jump to content

Rep. av led display volvo penta turteller


syrefasten

Recommended Posts

Det gjør du enkelt selv, flere video på youtube, trinn for trinn. Selve displayet kan du kjøpe nytt på feks finn.no eller kjøpe det det selv på ebay, mistenker det er der de blir handlet de som selges her i Norge uansett.

Jeg gjorde det siste og monterte dette selv.

 

 

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sylvester skrev for 10 timer siden:

Ser på en Youtube video at de bare rengjør kontakt punktene på led displayet, er det noen som har prøvd det?

Nei, når jeg betalte 250kr pr stk, så så jeg ikke noe poeng med å spare disse kr når jeg først demonterte fra båten og så selve klokkene..

Link to post
Share on other sites

Mr_Stian skrev 58 minutter siden:

Blir timeteller nullstilt når en gjør dette?

Nei, timetelleren har jobbet hele tiden, det er kun displayet. Vi skiftet timeteller, og totalt antall timer kom frem igjen. Blr bare forvirret da overskriften på tråden er Turteller, og alle svarer om timeteller.

 

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 8 timer siden:

Nei, timetelleren har jobbet hele tiden, det er kun displayet. Vi skiftet timeteller, og totalt antall timer kom frem igjen. Blr bare forvirret da overskriften på tråden er Turteller, og alle svarer om timeteller.

 

Nå er tittel "Rep. av led display volvo penta turteller" . Ganske klar overskrift, syns nå jeg.

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev for 19 timer siden:

Nei, når jeg betalte 250kr pr stk, så så jeg ikke noe poeng med å spare disse kr når jeg først demonterte fra båten og så selve klokkene..

Tenkte kanskje det var mulig, viss bare rengjøring, å slippe å demontere instrumentet, og bare skrue av glasset, men det jo fort gjort å demontere instrumentet også.

Ser nå at nytt display har steget til 500kr.  pr. stk. på Finn, (trenger 4 stk.) er kanskje noe rimeligere på ebay.

Er det forskjellig type av disse displayene , eller går de til alle motorer?

Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche

Link to post
Share on other sites

Sylvester skrev 4 minutter siden:

Tenkte kanskje det var mulig, viss bare rengjøring, å slippe å demontere instrumentet, og bare skrue av glasset, men det jo fort gjort å demontere instrumentet også.

Ser nå at nytt display har steget til 500kr.  pr. stk. på Finn, (trenger 4 stk.) er kanskje noe rimeligere på ebay.

Er det forskjellig type av disse displayene , eller går de til alle motorer?

Du må ta i frahverandre instrumentet helt og holdent. De passer til de fleste 4 og 6 sylindrede motorene og noen til. Bare å høre med de som selger dem. Det er nok det sikreste.

Link to post
Share on other sites

nn- skrev for 11 timer siden:

Jeg prøvde selv, men måtte gi opp. Ikke noe å begynne med hvis man er uerfaren. Jeg fikk hjelp av han her: https://www.finn.no/152249678

 

Sendte det til han, fikset og returnerte instrumentene kjapt. Han gir 5 års garanti også og fikk rabatt siden jeg hadde flere instrument. Endelig ser jeg timene igjen 🙂

Hvor stoppet det?

Link to post
Share on other sites

 

nn- skrev On 3.2.2022 at 0.41:

Jeg prøvde selv, men måtte gi opp. Ikke noe å begynne med hvis man er uerfaren. Jeg fikk hjelp av han her: https://www.finn.no/152249678

 

Sendte det til han, fikset og returnerte instrumentene kjapt. Han gir 5 års garanti også og fikk rabatt siden jeg hadde flere instrument. Endelig ser jeg timene igjen 🙂

Hadde aldri gjort dette før, så 2-3 videoer på youtube, var ganske enkelt.. 2 to stk på stuebordet på 30min.

Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Førstefender said:

 

Hadde aldri gjort dette før, så 2-3 videoer på youtube, var ganske enkelt.. 2 to stk på stuebordet på 30min.

Støtter denne. Man må være litt forsiktig når man løsner "turtallskiva", som er et litt tykt klistremerke. Annet enn det, så er det fort gjort. Gjorde nylig samme jobben :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...