primusmotor Startet 3.Januar.2014 Del på Facebook Startet 3.Januar.2014 Da timetelleren har vært død en god stund, fant jeg en enkel sak på nett der man kan bytte denne selv, med en erstatning fra Curtis instruments med type betegnelse 701. http://www.dolcetto.org.uk/downloads/Replace%20Volvo%20Penta%20Hours%20LCD.pdf Kan kjøpes fra Farnell Norge:http://no.farnell.com/curtis-instruments/cd701-024/hour-counter-module/dp/516284Til kr 216+moms Var ombord nyttårs aften med en god kopp kaffe og demonterte instrumentet, tok det hjem og startet demonteringen. Demonteringen gikk veldig greit, så nå var det bare tilpasningen av nytt display. Som dere ser så må man være nøye med tilpasningen, da tallene skal passe riktig i forhold til tallskiven. LCD ble limt fast med silikon, og nå var det bare og montere og teste i båten:-) Litt dårlig bilde, men er stor fornøyd med resultatet:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Jori Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Nyttig, da mange av oss har det problemet der med instrumentet. Skal prøve det selv på begge mine. Takker, hilsen Jori Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Akkurat samme problem på min båt. Takk for nyttig info! Hva er årsaken til at LCD displayet slutter å virke i utgangspunktet, forresten? Er det noe man burde/kunne gjøre for å øke påliteligheten ytterligere? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Er ett helt vanlig problem fra volvo dette, har byttet hele turtelleren tidliger, holdt da bare 500 timer, så nå får jeg håpe den holder hele båten sin levetid rundt 300 000 timer:-) Mange sier at tallene kommer tilbake når man varmer dette opp om sommeren, men ikke hos meg, vil ha ett tellerverk som holder. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
TomErik1972 Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Artig, takk for oppskrift! Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 (redigert) Super oppskrift Sun33 Skulle gjerne gjort samme operasjonen selv, men ser ut til at Farnell bare selger til firmaer Redigert 3.Januar.2014 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 ebay er vår venn. Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Jeg har gjort det samem som trådskaper har gjort. Fungerer fint, men har ikke bakgrunnslys i min timeteller. På svensk Bavaria klubb sine sider har noen funnet den orginale LCD displaet for salg i løs vekt :-). Fordelen med dette er at da kommer rett timetall oppigjen, siden dette lagres i selve turtelleren. sitat: ** Ny display kan du köpa på Nautical i Limhamn.Ring 040-152 438 Pris 345:- Ca 365:- inkl. portoMvhNils ** Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 ebay er vår venn. Bestilt på ebay - venter i spenning Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Delen kan okså kjøpes via www.rsonline.no Delenummer: 185-6107 De aksepterer privatpersjoner så lenge man gjør slik: * Vi sleger til privat personer da skriver du privat under firmananvn ved registering. Hvis du får spørsmål om mvanr: skirver du 0000 Du må derimot betale med kort og legge ordre online. * Sitér dette innlegget Link to post
eriker Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Vil løsningen med Curtis timeteller "ta vare" på motorens allerede kjørte timer eller begynner den på 0? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Kanskje jeg og skal endelig få stabil timeteller på mine to... Den ene telleren hadde et godt øyeblikk tidlig sist sommer. Og viste 623 timer, etter jeg hadde da trolig hatt 50 timer på maskinene etter kjøp av båten, hvor det i annonsen var skrevet ca 700 timer. Så da er det greit å få vite sikkert etterhvert... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
keno Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Vil løsningen med Curtis timeteller "ta vare" på motorens allerede kjørte timer eller begynner den på 0? Med Curtis starter den på 0 igjen. Men skulle du få tak i ett VDO lcd display senere, så kommer det reelle timetallet opp igjen Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 Med Curtis starter den på 0 igjen. Men skulle du få tak i ett VDO lcd display senere, så kommer det reelle timetallet opp igjen Sikker på det? På bildet til sun 33 øverst i tråden så står timetelleren på 12330 så vidt jeg kan se. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 (redigert) Vil løsningen med Curtis timeteller "ta vare" på motorens allerede kjørte timer eller begynner den på 0? Hei, den begynner på 0, men jeg har latt det ligge med tilkoblet 12 v til jeg fikk time tallet, en 12 v strømforsyning er alt du trenger:-) Riktig time tall er 1233.0 Mangler ennå noen hundre timer, må høre med forrige eier hva det gamle sto på når han byttet, da kobler jeg bare opp 12 volt, så ordner dette seg :-) Redigert 3.Januar.2014 av Sun 33 (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
oivindg Svart 3.Januar.2014 Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 En annen forskjell er at Curtis-tellerne teller så lenge tenninga er på, mens de originale bare teller når motoren er i gang. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
primusmotor Svart 3.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2014 En annen forskjell er at Curtis-tellerne teller så lenge tenninga er på, mens de originale bare teller når motoren er i gang. Det er ikke så nøye, hvem har tenninga på etter motoren er stoppet;-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Ariana Svart 10.Mai.2014 Del på Facebook Svart 10.Mai.2014 (redigert) Ny display kan du köpa på Nautical i Limhamn. Ring 040-152 438 Pris 345:- Ca 365:- inkl. porto Har akkurat bestilt nytt LCD display i løs vekt fra Nautical Seasea i Limhamn som keno refererer til. Riktig nummer fra Norge er: +4640152438 Pris kr. 462,- med porto. PS. De hadde flere display liggende Redigert 10.Mai.2014 av Ariana (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 hei, er det det orginale du har bestillt? Har du hjemmeside adressen ? mvh stein-ove Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Ariana Svart 12.Mai.2014 Del på Facebook Svart 12.Mai.2014 (redigert) hei, er det det orginale du har bestillt? Har du hjemmeside adressen ? mvh stein-ove Så vidt meg bekjent er det snakk om originalt display, oppga hvilken motor jeg skulle ha displayet til. De har hjemmeside http://www.seasea.se , men kunne ikke finne disse der så jeg ringte. De viste godt hva det var jeg snakket om Jeg poster resultatet når jeg har mottatt og montert det Mvh Arnt-Børre Redigert 12.Mai.2014 av Ariana (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ariana Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Ja i dag fikk jeg en liten pakke fra Sverige som inneholdt akkurat det jeg trengte: det blir spennende når jeg kommer hjem fra nordsjøen å se om det blir suksess. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 14.Mai.2014 Del på Facebook Svart 14.Mai.2014 Jeg holdt på å bestille slike display, men siden folk rapporterer at de slutter å virke etter et par år, ble jeg litt usikker. Blir jo litt dyrt å bruke en tusenlapp på display med to-tre års mellomrom. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Ariana Svart 29.Mai.2014 Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Da har jeg fått byttet displayet som jeg fikk fra Sverige, og det ble suksess. Det nye displayet til venstre. Ferdig montert og der kom timene frem igjen. Sparte vel ca 5000,- i forhold til hva mitt VP verksted anbefalte, å kjøpe nytt instrument Tusen takk til Nautical Seasea i Limhamn. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 15.Juni.2014 Del på Facebook Svart 15.Juni.2014 (redigert) Bestilte fra Nautical Seasea i Limhamn og bytte idag. Grei jobb. Og vips så var timene på plass! Forrige eier visste ikke hvor mange timer han hadde brukt båten årlig, men det var nok ikke mange, for timene stod bare på 887... Redigert 15.Juni.2014 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 17.Juni.2014 Del på Facebook Svart 17.Juni.2014 Hvordan får dere bestilt dette? Er det bare SeaSea i Limhamn som har dette? Det er vel en vanlig SeaSea-sjappe, og da kan man vel kjøpe det i hvilken butikk man vil? Eller? Har displayet noe delenummer eller lignende, så går det jo an å kontakte dem direkte. Nopain99: Det står 8870 timer på telleren, ikke 887... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.