Ness erl Startet 25.Januar.2022 Del på Facebook Startet 25.Januar.2022 Hva er det viktigste dere har med på båtferie for ekstra komfort eller underholdning. Vi skal på vår første langferie i år, håper på 4 uker med en skilsø 39fly. ( 2 voksne og 3 barn på 10,10 og 4.) Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Barn og voksne ombord hos oss, har hatt mye glede av SUP de siste årene Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
KDB Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Dykkermaske, svømmeføtter og eventuelt våtdrakt. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 For finværsdager: -Bøtte/spade og utstyr for krabbefiske. -Badetøy / dykkermasker / luftmadrasser -Ellers underholder naturen dere med opplevelser når og hvor man gjør strandhogg. For transit / gråværsdager: -Kortstokk / brettspill -Tegnesaker -Donaldpockets -Musikk som ungene liker (og de voksne orker å høre på) -Taustumper for knuter og knep Det viktigste er at man gjør noe sammen, og at alle har en positiv opplevelse. Hver sin Ipad er ikke å anbefale, annet enn som nødløsning. Sitér dette innlegget Link to post
willmasta Svart 25.Januar.2022 Del på Facebook Svart 25.Januar.2022 Våtdrakt til voksne, så du orker å være like lenge uti vannet som barna😜 jeg er heller ikke spesielt tlhenger av en skjerm til hver(tre barn på 7,5 og snart 3), men det var en tv med DVD i båten da vi kjøpte den. Kjøpte to bæreposer med tegne/barnefilm ferdig ripet opp på finn. Innimellom er det litt greit på lange strekk eller ved drittvær. På første dag av ferien har de ofte fått en ny Lego eller noe, det holder ofte nyhetsverdi en stund. Ellers har vi hatt med masse Duplo. Forsvinner ikke så lett nedi sprekker og hull. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 SUP og jolla, Tube til å dra etter jolla. Fri wifi(dessverre), men mine barne er litt eldre enn dine. Etter en dag ute i sola med lek og moro, har mine barn synes det har vært ok å sett en film på kvelden, men ikke ofte tv er i bruk, men gull verdt de gangene behovet har vært der. Puter og pledd som tåler litt gress og kvister ;) ikke sjeldent de arrangerer sin egen picnic eller lager "hytte" i skogen. Playstation har også vært med, men ikke mye i bruk, men man kan jo risikere 1 uke med regn, selv på Østlandet.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 Siden du ikke nevner budsjett, vannscooter, den er morro for store og små😉 Ellers er den allerede nevnte SUP'en en allsidig leke, den også for store og små. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Ask Svart 26.Januar.2022 Del på Facebook Svart 26.Januar.2022 Eit bra internett.... Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 27.Januar.2022 Del på Facebook Svart 27.Januar.2022 De hengslede sitteputene er det desidert størst rift om i vår båt - voksne så vel som barn - ombord og på land. Handle-tralle gjør at man blir mindre vind å be om å ta handleturen Er det TV ombord, så er en Chromecast tingen (film). Det krever at du har to mobiler (hvorav en med mobildata), alternativt en 4g internett-ruter. Internett og nettbrett (multiple), hvorav minst en har alle de kule båtappene (inkludert Navionics boating navigasjonsapp). Kindle lesebrett - en for mor og en for far Øretelefoner til alle Nok ladedingser til alle, inkludert minst en lang ladekabel Bærbar høyttaler Mobildata til alle, og plenty Bedlastet musikk og lydbøker Thermokrus til mor og far Plastkrus i assorterte farger (mindre oppvask) Omnia ovn (fersk brødbakst og kaker hver dag) Fiskeutstyr - maks to sett Krabbefiske-utstyr Jolle som går i plan Dykkermaske og svømmeføtter - ett til hvert barn. Kortstokker (flere) Bøker og blader Tegnesaker (ett til hvert barn) Utstyrskataloger Havneguider Liten tursekk Sambandsradioer Kikkert Lommelykt Andre ting vi har hatt med som har fått litt bruk, men lite Sparkesykkel, rulleskøyter eller skateboard. Brettspill Drage Ball eller frisbee Bærbar grill Maritime bøker, inkl knutebok Foto og videoutstyr (inkludert go pro, droner, etc). Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 27.Januar.2022 Del på Facebook Svart 27.Januar.2022 På regndager er det koselig å se på en film sammen, en som passer for både voksne og barn. På fine dager har vi laget et skattekart over øya hvor vi gjemte skatter rundt omkring som guttungen skulle finne skatter både til fots og med gummibåten, det var en suksess og det var like morsomt for oss som la ut skattene. Ellers spilles det nå Kubb på stranda eller det hvor det er flatt, det passer både for voksne og barn. https://no.wikipedia.org/wiki/Kubb Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Blouberg Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Båtferien nærmer seg, og sesongvarselet "lover" rekordvarm sommer... Det betyr forhåpentligvis mange lune kvelder i båten. (Kjenner optimismer bobler forsiktig) Noen tips til morsomme brettspill for voksne og ungdom? Gjerne noe med maritimt tilsnitt? Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Elmer Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Hei, dere. :-) Artig tema og viktig med gode tips her fra all båtferiekompetanse som finnes på dette forumet. Vi hadde i mange år med krokett. Enkelt å få ned i et av stuerommene og en artig og samlende uteaktivitet for familien. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Elmer skrev 1 time siden: Vi hadde i mange år med krokett. Enkelt å få ned i et av stuerommene og en artig og samlende uteaktivitet for familien Bra tips. En annen aktivitet som har blitt populær er Discgolf, er vel baner nært til alle gjestehavner. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Elmer Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Discgolf er jo også et veldig bra tips. :-) Utstyret krever liten plass, er engasjerende og, som du sier: Baner svært mange steder. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Pensjonister: Stor bankkonto Øretelefoner Nettbrett Nok medisiner Internet Pils, 0 % Rødvin Portvin Vodka Whisky Glemt badetøyet hjemme Ikke mange som støtter meg her. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April 6 minutes ago, Hulda said: Pensjonister: Stor bankkonto Øretelefoner Nettbrett Nok medisiner Internet Pils, 0 % Rødvin Portvin Vodka Whisky Glemt badetøyet hjemme Ikke mange som støtter meg her. Stor bankkonto er viktig, samt glemme badetøyet hjemme! Trondheimsleia ligger på ca 14grader! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pequod Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April For en som stort sett reiser alene er kløpinnen uvurderlig! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Blouberg Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Hulda skrev 22 minutter siden: Pils, 0 % Undrer litt på denne Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hulda Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Blouberg skrev 16 minutter siden: Undrer litt på denne Jeg har forelsket meg i Pripps 0 % pils. Den smaker greit, billig i Sverige, gir 0 promille og minimalt med bilring(er). Og så blir jeg ikke fristet til å smake Admiralens Pepsi Max. Som er noe skvip. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Hulda skrev 8 minutter siden: Jeg har forelsket meg i Pripps 0 % pils. Den smaker greit, billig i Sverige, gir 0 promille og minimalt med bilring(er). Og så blir jeg ikke fristet til å smake Admiralens Pepsi Max. Som er noe skvip. Aha! Makes sense! Ikke testet, men kanskje den bør på lista, synes mye av det alkoholfrie ølet smaker vørterøl. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Hulda Svart 23.April Del på Facebook Svart 23.April Nei, min smak sier pils, vanlig pils. Nå har også de danske grønne kommet etter. Hos Willys i Strömstad er brett med grønne 24 x 0,33 liter priset til SEK 169. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.April Del på Facebook Svart 26.April Hulda skrev On 23.4.2024 at 10.28: Pensjonister: Stor bankkonto Øretelefoner Nettbrett Nok medisiner Internet Pils, 0 % Rødvin Portvin Vodka Whisky Glemt badetøyet hjemme Ikke mange som støtter meg her. Du har min fulle støtte, har du blitt uvenn med Dr. Nilsen? Er tilhenger av en Cognac til kaffen etter kl 21. Og så har jeg et par 6 pack med Juleøl som gjør lykke med en lille en, når en treffer en hyggelig båt nabo etter jonsok. Og siden jeg er optimist er badetøyet om bord i tilfelle bade vannet kommer opp i 25 grader.' Ønsker at alle får en en trivelig sommer. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 26.April Del på Facebook Svart 26.April Dr. Nielsen gir meg hodepine og diaré, selv i meget moderate mengder. Skal dere på tur snart? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 26.April Del på Facebook Svart 26.April Et lite tips herfra. Vi har en 44 fot båt, men ingen dedikert plass til vaskemaskin av ordinær størrelse. Vi har kun unntaksvis benyttet oss av vaskefasiliteter i gjestehavner pga kø osv. og det er litt pes. Så kjøpte i fjor en sånn liten og rimelig vaskemaskin som har fått plass i motorrommet (vi har et relativt stort motorrom). Vaskemaskinen ser ut som bildet nedenfor, og prisen ligger rundt 2500,-. Den har separat del for vask og sentrifuge, og den kan gjøre begge oppgaver samtidig. Den går på 230V og bruker kun 250 watt eller der omkring. Den varmer således ikke vannet, så man er avhengig av å fylle den med vann med temperaturnivået man ønsker å vaske med. Jeg har koblet fast vann til den med Speedfit-rørdeler, og har da muligheten til å velge vanntemperatur via en kaldt- og varmtvannskran. Tømming av vann foregår med tyngdekraften, og jeg har ført et rør ned i kjølsvinet og vannet pumpes da automatisk ut av lensepumpa. I tillegg lukter det nå "Omo Sommerfrisk" i motorrommet Dette har ført til at vi kan redusere kraftig mengden klær vi behøver å ta med oss på en fire ukers båtferie. Da særlig klær som sokker, t-skjorter og undertøy. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 26.April Del på Facebook Svart 26.April Badetøy er med, men trengs heldigvis ikke brukes stort, siden vi gjerne er oppankret langt fra andre :) Sequoia skrev 1 time siden: Vaskemaskinen ser ut som bildet nedenfor, Hvor lang tid bruker den omtrent på en vanlig vask, hvor mye vann bruker den da, og vet du hvor mye den veier? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.