Jump to content

Hvor får man tak i løse deler ti presenningstativ.


Engers

Recommended Posts

Hei.  Stormen har ødelagt litt av presenningstativet mitt.  Jeg trenger da nytt rør i møne ( 10 - 11 meter, og jeg trenger et sett som skal gå ned til pulpit.  Når jeg går inn på hjemesidene til Maritim og andre, ser det ut som om de bare har komplette sett.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt løst ?

Link to post
Share on other sites

Da jeg utvidet presenningsstativet til båten i høst trengte jeg noen ekstra rør. For min del ble det billigere å kjøpe det rimligste komplette sette og bruke dette til å utvide med i stedet for å kjøpe løse ekstra deler.  

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke noe om hvilken diameter det er på rørene dine. Det er litt viktig. Jeg har kjøpt løse rør til OB Wiik ramme hos Marineshop i Sarpsborg. Men de er litt grøvre enn de fleste «Kina-stativ»

 

Er ofte sånn, de som er billigst i innkjøp får man ikke kjøpt løse deler til. Så dyrt i lengden. OBW stativet jeg har er bygget om og skjøtet på for tre ulike båter etter tur. 

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Engers skrev for 3 timer siden:

Ok VegJoh.  Det høres vel fornuftig ut.   Men vet du om noen som selger løst ?

 


f.eksNettbaat selger løst:

https://webshop.nettbaat.no/categories/-reservedeler-presenningstativ

 

men som @Honduras skriver, så kommer det ann på dimensjon på rørene. Men ser man på prisene på enkelt rør, så ville jeg tatt en «føre-var» beregning på kostnad for enkeltkomponenter opp mot å kjøpe deg minste komplette settet. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...