Jump to content

Hvor mye er denne Weslingen verdt tror dere? 1977 modell med 2003 mercury 90hk 2-takt

Mølleren2

Recommended Posts

Mølleren2 skrev 44 minutter siden:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=246828979

Er interessert i båten og tror den kan være fin til meg, men vet ikke hvor mye jeg evt. bør betale. Den virker og være i god stand og den har hatt service hvert år på godkjent verksted

Takk for svar:)

Mulig jeg bare er veldig pragmatisk og mistenksom nå, men det er ikke slik at du poster denne posten på båtplassen bare for å få blest om din egen annonse og få flere interessenter til en båt som du forsøker å selge? Båten har ligget ute siden 31. januar, og dette er er ditt første innlegg på baatplassen.no Arrester meg gjerne om jeg tar feil. ..Det er tydeligvis ikke et røver kjøp siden den ikke er solgt ennå, så visst du er interessert selv, så er det vel bare å legge inne et skambud? For egendel så synes jeg den er sterkt overpriset.

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Dette er ikke min annonse. Jeg så på båten og syntes prisen var litt stiv. Derfor lagde jeg meg en bruker her for å høre hva noen med peiling mener den er verdt, før jeg evt. la inn et bud. Har chattet med selgeren derfor vet jeg om servicehistorikken. 
Uansett takk for svar VegJoh;)

skal vurdere et «skambud»

Redigert av Mølleren2 (see edit history)

Tilstand på akterspeil og strukturelle enheter i skroget er viktig. Disse båtene er av og til kjørt knallhardt - fordi de har et skrog som takler det. Kan likevel oppstå belastningsskader.

Den er kanskje litt høyt prisa med tanke på motoren som står på? Men veldig fine båter👍

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Jeg skal høre med Eika, iogmed at bilde 2-14 er tatt på brygga der han bor, så han må kjenne til den 

Svaret jeg fikk: jeg trur det er gubben til dattera til huseieren. jeg har ikke sett så mye på den, men den ser hel og pen ut. Løp og kjøp med mindre det viser seg og være skader i akterspeilet eller bunnen er konkav 

Redigert av Hydromotive (see edit history)

Båten ser fin ut, men er overpriset med en motor som straks bikker 20 år. 
Plusser med denne er pent og helt interiør. Kalesje er det umulig å si noe om, sjekk alder.

Motor er en stor svakhet, og har liten reell verdi.

Siden det ikke nevnes noe om akterspeilet i annonsen, bør du sjekke ut dette grundig. Noen eiere har gjort jobben grundig og støpt opp et kraftigere akterspeilet, andre har montert en aluminiumsplate som har blitt laget som en forenklet forsterkning til disse båtene.

Har sett bedre eksempler av disse båtene med nyere motor og godkjent tilhenger, med forsterket akterspeil til 75000,- så sent som i fjor.

Jeg ville hatt is i magen og sett etter et bedre eksemplar, eller lagt inn et bud på 40-45 000.

jernkjøl skrev for 3 timer siden:

Båten ser fin ut, men er overpriset med en motor som straks bikker 20 år. 
Plusser med denne er pent og helt interiør. Kalesje er det umulig å si noe om, sjekk alder.

Motor er en stor svakhet, og har liten reell verdi.

Siden det ikke nevnes noe om akterspeilet i annonsen, bør du sjekke ut dette grundig. Noen eiere har gjort jobben grundig og støpt opp et kraftigere akterspeilet, andre har montert en aluminiumsplate som har blitt laget som en forenklet forsterkning til disse båtene.

Har sett bedre eksempler av disse båtene med nyere motor og godkjent tilhenger, med forsterket akterspeil til 75000,- så sent som i fjor.

Jeg ville hatt is i magen og sett etter et bedre eksemplar, eller lagt inn et bud på 40-45 000.

Takk for hjelpen, venter heller på et bedre eksemplar eller en lignende båt :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...