Tørstemaskinist Startet 10.Februar.2022 Del på Facebook Startet 10.Februar.2022 Har en Raymarine Axiom Pro 12 kartplotter med Navionics kart. Det er nå modent for oppdatering, tror ikke det er gjort siden 2017. Jeg er ikke fortrolig med Navionics, synes jeg får lite info utav de. Vil en oppdatering hjelpe godt på, eller bør jeg velge C-map eller Lighthouse? Hva er deres erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 10.Februar.2022 Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Har axiom Pro 16 RVX med Navionics kart. Vurderer nå å prøve Lighthouse da dette er kommet i ny versjon med havnebilder +++ og i tillegg dekker hele Norskekysten i en modul (Navionics må en ha 2 moduler) Har ikke bestemt noe ennå men prøver å lese meg opp. Navionics går ut i juni måned så jeg har litt tid. Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 10.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Såg også på Lighthouse, og forstår det slik at det er Amerikansk? Er kartene godt utviklet for Norskekysten også? Forstår det slik at en bør ta en software oppdatering på plotteren i samme slengen😊 Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 10.Februar.2022 Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Kartet er så Norsk som det kan bli og har høy oppløsning : https://chartstore.raymarine.com/lighthouse-charts/norway?viewMode=map Softwaren må være versjon 3.16 eller høyere, den lastes lett ned fra nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 10.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Supert, takk for inspirasjon😊 får se hva jeg lander på. Prøver kanskje å oppdatere Navionics i tillegg. Forstår det slik at jeg kan ha både Lighthouse og Navionics i plotteren? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 10.Februar.2022 Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Stemmer, du kan ha begge installert. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 22.November.2023 Del på Facebook Svart 22.November.2023 Hei, Jeg vurderer en slik for å ha på flybridge. https://seatronic.no/raymarine-element-9s-kartplotter-med-ekkolodd Er dette gratiskartet Lighthouse godt nok? Erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.