PeterØya Startet 14.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2022 Noen som vet hvor jeg kan finne mer informasjon om denne båten. kjøpt meg et prosjekt : ) Det står en volvo penta AQAD40B i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 14.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Velkommen på forumet, og gratulere med en flott klassiker?? Sikkert noen her som har erfaring, men du kan også sjekke Windy Owners Club på Facebook. Har selv en 8600MC fra samme tidsperiode ? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
PeterØya Svart 14.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Har du noen erfaring med aqad 40b hva kan jeg forvente av toppfart og marsjfart Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 14.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Ikke i den båten, men i Draco 2400 Styling gir den motoren ca 24 knop toppfart mener jeg, men treg i plan. Stylingen er ganske lik i skroget (Lingeskrog), men er nok litt tyngre enn 25FC, så tipper du får ca 27 knop på topp og at den går en del kjappere i plan? Marsjfart ca 22 kanskje, men det blir en kvalifisert gjetning. Gammel steinknuser av en motor med forkammerteknologi som er ganske driftssikker hvis den får vedlikehold. Super godt med diesel og ryker en del når den er kald? Liker lyden i den! Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
PeterØya Svart 14.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Tusen takk for god info : ) Sitér dette innlegget Link to post
PeterØya Svart 14.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Får jeg plass til en Mercruiser 254, 4,2-220HK 1992 i windy 25 FC? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 14.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2022 Det vil jeg absolutt tro. God plass nedi disse motorromma. Den Mercruiseren er vel ikke så mye lengre enn 40-motoren? Men du må vel gjerne bytte transom og drev også, da. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Even Moseng Svart 15.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2022 Kjøpte meg samme båt høsten 2021 @PeterØya. Riktignok fra 81' og med en nyere Volvo Penta D3 fra 2008. Men bytter gjerne det jeg har av erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
PeterØya Svart 15.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2022 Å så spennende. har du noe bilder etc. jeg prøver og skaffe kalesje, men har ikke noe mal nr. har du noe ide hvordan jeg skal annskaffe det? Sitér dette innlegget Link to post
Even Moseng Svart 16.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2022 (redigert) Jeg har to kalesjer. En lav havnekalesje, som følger linjene til vinduene helt ned til bak solsengene og en «turkalesje» som er større. Turkalesjen har jeg bare så vidt testet å sette opp, men kan sjekke om det står noe produsentnavn på den i kveld. Du trenger to bøyler til den for å holde den oppe, men de har du kanskje? Her ser du to bilder fra da vi testet den på sensommern. Redigert 16.Februar.2022 av Even Moseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Even Moseng Svart 16.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2022 Tipper disse kan levere også! https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=248621018&fbclid=IwAR0vbMtijGX26SkqSOoFP1j7zSoWu8AUc5FyP-bB2i_XQ2FxJdUgrcIvLFA Sitér dette innlegget Link to post
PeterØya Svart 16.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2022 Se der ja. Fikk snakket med Hansen protection i dag, de har oversikt over hva jeg trenger. Men kjekt og se hvordan den ser ut på. Sitér dette innlegget Link to post
Even Moseng Svart 8.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 @PeterØyafikk du noe pris på ny kalesje av Hansen protection? Sitér dette innlegget Link to post
PeterØya Svart 21.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2022 Hei. ja det fikk jeg. prisen kom på 22,5k men hvis du er medlem iRedningsselskapet får du 12% rabatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.